۳۰۰ میلیارد ریال تجهیزات ورزشی در مدارس کشور توزیع می‌شود
پیغام: مشاور عالی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال اقلام بهداشتی و ورزشی بین مدارس شهری و روستایی کشور تحویل می‌شود.
كدخبر: 103540
1397/06/22

به گزارش«پیغام» به نقل از تسنیم؛ حامد صبوری در آغاز اعزام کاروان تجهیزات ورزشی بهداشتی مدارس استان بوشهر با اشاره به اهمیت ورزش و تربیت بدنی در سلامت دانش آموزان اظهار داشت: اقدامات مهمی برای ترویج و توسعه تربیت‌بدنی در سطح مدارس انجام شده و فعالیت‌های ورزشی مدرسه‌محور تدوین شده است.

وی، با اشاره به اینکه برنامه‌های متعددی در زمینه برنامه‌های ورزشی مدارس طراحی شده گفت: انجام ورزش‌های صبحگاهی و طرح حیاط پویا از جمله این طرح‌ها است و توسعه  پروژه‌های عمرانی و سالن‌های ورزشی در مدارس مورد توجه قرار دارد.

مشاور عالی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به تامین تجهیز مدارس به امکانات ورزشی و بهداشتی خبرداد و بیان کرد: افزون بر 300 میلیارد ریال امسال تجهیزات بهداشتی و ورزشی خریداری شده که تا بازگشایی مدارس توزیع می‌شود.

صبوری افزود: این اقلام در قالب کاروان، پویایی، شادابی و سلامتی دانش آموزان در آستانه سال جدید تحصیلی میان مدارس شهری و روستایی توزیع می‌شود.

وی، با تاکید بر نقش مهم  ورزش و تحرک در سلامتی دانش آموزان افزود: تغییر سبک زندگی سبب شده چاقی یکی از مشکلات دانش آموزان باشد، بر همین اساس لازم است که معلمان و والدین کمک کنند تا دانش آموزان تحرک بیشتری داشته باشند و به سلامت خود بیشتر توجه کنند.

مشاور عالی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: سالم بودن و توسعه یافتگی جامعه مرهون توجه به وضعیت جسمانی و روانی دانش آموزان است.

منبع: