اورژانس هوایی بوشهر راه‌اندازی شد
پیغام:در آئینی با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهوری، استاندار، نماینده مردم دشتستان در مجلس اورژانس هوایی بوشهر راه اندازی شد.
كدخبر: 103552
1397/06/22

به گزارش«پیغام» به نقل از خبرنگار مهر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صبح پنجشنبه در این آئین گفت: هم اکنون ۵۲ پایگاه اورژانس شامل ۳۲ پایگاه جاده ای، ۱۹ شهری و یک پایگاه هوایی در این استان فعال است.

سعید کشمیری اضافه کرد: تبدیل بیمارستان کنگان به قطب درمانی در منطقه جنوب استان با توجه به همجواری آن با عسلویه یکی از برنامه های مهم این دانشگاه است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ۶۰۰ تخت در دست ساخت دارد که اگر به مجموعه تخت های درمانی استان اضافه شود استانداردهای درمانی در استان نسبت به کشور ارتقا می یابد.

کشمیری ادامه داد: اورژانس هوایی به صورت رسمی از اواخر ۹۳ در استان راه اندازی و فعال بوده است و با توجه به محدودیتی که در شعاع پروازی آمبولانس هوایی وجود داشت و نیز موقعیت استان که به شکل خطی یا مرزهای آبی گسترده است ضروری است که این محدودیت ارتقا یافته تا بتوان در ماموریت‌های بیشتری خدمات مورد نیاز در اختیار بیماران و مصدومان قرار بگیرد.

وی افزود: متوسط فاصله پایگاه‌ها در کشور ۴۰ کیلومتر و در بوشهر ۲۷ کیلومتر، میانگین زمان رسیدن در صحنه در کشور در جاده ۱۵و در شهر ۹ دقیقه است که این آمار در بوشهر به ترتیب هشت و ۶ دقیقه است.

وی بیان کرد: اورژانس هوایی بوشهر جزو ۱۴ پایگاهی است که برای نخستین بار از ۱۸ مرداد ۹۳ شروع به کار کرد و سالانه به صورت میانگین ۳۹ پرواز داشته است.

کشمیری ادامه داد: در سال ۹۶، ۳۸ ماموریت و در پنج ماه سال جاری ۲۱ ماموریت تاکنون انجام شده است.

وی یادآور شد: تعداد کم پروازها به دلیل محدود بودن شعاع پروازی ۱۵۰ کیلومتری بود که با توجه به طول ۷۰۷ کیلومتری استان و فاصله ۳۲۰ کیلومتری استان نسبت به شیراز ماموریتها بیشتر به انتقال بیماران خارگ محدود می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: بالگرد فعلی که با هزینه سالانه حدود ۵۰ میلیارد ریال در اختیار مردم بوشهر است محدودیت ندارد.

منبع: