رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر:
شعاع پروازی برای امدادرسانی هوایی در بوشهر افزایش یافت
پیغام: رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه شعاع پروازی برای امداد رسانی هوایی افزایش یافته است، گفت: قبلا با بالگرد نیروی دریایی ارتش شعاع پروازی برای خدمات رسانی امداد هوایی محدود بود.
كدخبر: 103553
1397/06/22

به گزارش«پیغام» به نقل از تسنیم؛ عبدالرحیم دادجو صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به بهره‌برداری از بالگرد جدید اورژانس هوایی بوشهر با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه شعاع خدمات امدادهوایی در استان افزایش یافته است اظهار داشت: این بالگرد دارای تجهیزات کامل درمانی است که می‌تواند همزمان به 4 بیمار خدمات رسانی کند.

وی با بیان اینکه شعاع پروازی برای امداد رسانی هوایی افزایش یافته است،تصریح کرد: قبلا با بالگرد نیروی دریایی ارتش شعاع پروازی برای خدمات رسانی امداد هوایی محدود بود که اکنون با بهره برداری از بالگرد جدید اورژانس هوایی بوشهر ضمن افزایش شعاع پروازی قادر است 2.5 ساعت پرواز کند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر با اشاره به وجود 4 تخت طبقاتی و آی.سی.یو در بالگرد امدادرسان  اورژانس بوشهر افزود:برای تهیه و تجهیز این بالگرد که تمام وقت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است 50 میلیارد ریال هزینه شده است.

دادجو هزینه هر ماه خدمات اورژانسی این بالگرد را 410 میلیون تومان دانست و خاطر نشان کرد:این بالگرد با شعاع پروازی بالا تمام استان بوشهر را تحت پوشش خدمات امدادی قرار می‌دهد.

وی از فعالیت 52 اورژانس در استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: 52 پایگاه اورژانس شامل 32 پایگاه جاده‌ای و 19 پایگاه شهری و یک اورژانس هوایی در استان بوشهر امداد رسانی می‌کنند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر افزود:اکنون فاصله رسیدن امدادگران به محل وقوع حوادث و سوانح در استان بوشهر 8 دقیقه است.

منبع: