نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس:
ارائه خدمات درمانی در جنوب استان بوشهر بهبود می‌یابد
پیغام: نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ارائه خدمات درمانی در جنوب استان بوشهر بهبود می‌یابد.
كدخبر: 103589
1397/06/24

به گزارش«پیغام» به نقل از مهر، سکینه الماسی صبح پنجشنبه در نشست هماهنگی طرح سلامت محور شهید رهنمون در شهرستان کنگان اظهار داشت: هدف نهایی ما در این طرح، استفاده حداکثری مردم از خدمات حوزه سلامت است.

وی ادامه داد: وزارت نفت و سازمان تامین اجتماعی در شهرستان های کنگان و عسلویه بیشترین نفوذ را دارند و قرار است که انشاءالله بتوانیم از این دو ظرفیت بزرگ برای مردم استفاده ببریم.

نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هم اکنون در شهرستان عسلویه، جم و کنگان به ترتیب سازمان تامین اجتماعی، وزارت نفت و وزارت بهداشت، متولی امر درمان هستند.

وی اظهار داشت: اقشار نیازمندی در روستاها حضور دارند که از آن جمله می توان به روستاهای دور افتاده‌ای مانند لاور گل و لاور ده، پرک، شیرینو و... از شهرستان کنگان اشاره کرد.

الماسی افزود: این عزیزان بنا به دلایلی از دریافت خدمات کامل در حوزه سلامت، محروم بوده‌اند و نداشتن خدمات بیمه‌ای و غیره، باعث شده تا روستاییان این منطقه کمتر بتوانند از خدمات کامل درمانی و حوزه سلامت استفاده کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سپاه و بسیج در تمام زمینه ها در بحث محرومیت زدایی پیش قدم بوده اند، ما نیز جلساتی با این عزیزان گرفتیم و خواستار حضور و همکاری آنها در حوزه سلامت و به خصوص درمان و پیشگیری برای مردم این منطقه شدیم تا انشاءالله خدمت رسانی و خدمات دهی شایسته ای انجام دهند.

وی گفت: قرار است از ظرفیت های موجود در منطقه و استان که در اختیار این عزیزان می گذاریم، این دوستان به صورت تیمی در اینجا حضور پیدا کرده و به مردم خدمات ارائه دهند.

در طرح شهید رهنمون تیم‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی در مناطق جغرافیایی مشخصی به صورت دوره‌ای به این مناطق سفر کرده و مسایل و مشکلات بهداشتی، درمانی، آموزشی و تغذیه‌ای مردم را بررسی می‌کنند. 

مهم‌ترین هدف این طرح، ارتباط تنگاتنگ اعضای تیم‌ها با مردم منطقه است؛ اعضای هر تیم باید به‌عنوان یک بسیجی فعال، دلسوز و مردم‌دوست و با برقراری ارتباط عاطفی با مردم به حل مشکلات آنان( در حوزه سلامت) بپردازند.

منبع: