معاون استاندار بوشهر:
همه عناصر سازنده فرهنگ در سند جامع فرهنگی استان بوشهر دیده شود
پیغام:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در سند جامع فرهنگی استان بوشهر همه عناصر سازنده فرهنگ دیده شود.
كدخبر: 103653
1397/06/26

به گزارش«پیغام» به نقل از مهر، مجید خورشیدی صبح دوشنبه در پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: با توجه به اینکه در فضای خلاء، زیست و حرکت نمی کنیم ضروری است در سند نقشه جامع فرهنگی استان بوشهر، شناخت فرهنگ بومی و پیرامونی به عنوان دو الزام مهم در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه اگر فرهنگ بیرونی مغفول بماند بُعد مهمی از شناخت، ناقص خواهد بود افزود: چون در دوره گذار به سر می بریم می بایست به عناصر دوره، مانند شهرنشینی و گسترش صنعتی شدن توجه ویژه داشته باشیم.

خورشیدی ادامه داد: سرعت تحولات به گونه‌ای است که پنج سال آینده با امروز جامعه تفاوت خواهد داشت؛ از این رو لازم است در سند نقشه جامع فرهنگی دوره گذار و آینده در همه زمینه ها پیش بینی صورت گیرد.

معاون استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه در سند جامع فرهنگی استان بوشهر همه عناصر سازنده فرهنگ دیده شود گفت: فرهنگ کار جمعی، ساخت جامعه ایی سعادتمند مبتنی بر ارزش های فرهنگی منبعث از ارزش های ملی و دینی؛ نیازمند عنایت همه برنامه ریزان فرهنگی است.

خورشیدی در پایان بر ارتقای مدارا و نشاط اجتماعی به عنوان دغدغه و نیاز آحاد جامعه تاکید و تصریح کرد: فاصله گرفتن از آسیب های اجتماعی که بخش مهمی از آن ناشی از دوره گذار است، نیازمند پیش بینی های لازم سند جامع برای مقابله با عناصر آسیب زاست.

منبع: