مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی بوشهر خبر داد؛
طرح کاداستر در ۴۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان اجرا می شود
پیغام: مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: طرح کاداستر در ۴۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر اجرا شد.
كدخبر: 103725
1397/06/31

به گزارش«پیغام» به نقل از مهر، احمد صحراکار صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت بسیار بالای اجرای طرح کاداستر اظهار داشت: طرح کاداستر تاکنون در بیش از ۲۶۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر به اجرا درآمده است.

وی اضافه کرد: مجوز افزایش اجرای سطح طرح کاداستر برای ۱۸۵ هزار هکتار دیگر اراضی کشاورزی استان بوشهر توسط مدیر کل دفتر مهندسی و حدنگاری سازمان امور اراضی کشور و موافقت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر صادر شد.

صحراکار افزود: در دی ماه ۱۳۹۴، مجوز انعقاد قرارداد برای اجرای طرح ملی کاداستر اراضی کشاورزی استان بوشهر در سطح ۲۶۵ هزار هکتار از محل اعتبارات ملی و استانی صادر شده بود که با مجوز جدید و انعقاد قرارداد سطح اجرای طرح در استان به ۴۵۰ هزار هکتار رسیده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: هم اکنون نقشه ۲۶۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغات استان تهیه و برای ثبت در سامانه کاداستر تحویل اداره کل ثبت اسناد و املاک استان داده شده است.

وی هدف از اجرای طرح کاداستر را سنددار کردن کل اراضی کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: دسترسی به اطلاعات مکانی و توصیفی دقیق از وضعیت اراضی کشاورزی استان و ساماندهی مالکیت، تثبیت حقوقی و ثبتی این اراضی و برای برنامه ریزی بهینه برای کشاورزی از اهداف این طرح است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی می‌بایست در نهایت منجر به تثبیت مالکیت اراضی و رفع اختلافات حقوقی شود.

منبع: