تعطیلی و رکود بازار طلا و جواهردر بوشهر
پیغام: بیش از یک پنجم طلا فروشی های بوشهر تعطیل شدند
كدخبر: 103931
1397/07/08

به گزارش«پیغام» به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان بوشهر بیش از یک پنجم واحدهای صنفی طلافروشی بوشهر به دلیل رکود عمیق در بازار بوشهر تعطیل شده اند.

نوسانات شدید نرخ ارز و طلا و سیر صعودی قیمت طلا مردم را از خرید طلا منصرف کرده است. به همین دلیل رکود عمیقی بر بازار طلا و جواهر بوشهر حکمفرماست به نحوی که فروش طلا به یک دهم قبل از بروز بحران مالی و اقتصادی رسیده است.

تعطیلی واحدهای صنفی باعث شده که حدود ۶۰ نفر از افراد شاغل در ۱۶ واحد صنفی تعطیل شده بازار بوشهر به خیل بیکاران کشور اضافه شوند.

تعطیلی و رکود بازار طلا و جواهر بوشهر موجب شد تا کسبه این صنف دست به دامن نهادهای رسمی شوند. طلافروشان بوشهری با انتشار طوماری به مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر خواستار چاره اندیشی این مقام مسئول شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: با توجه به نابسامانی ونوسانات شدید نرخ طلا وعدم ثبات در عرضه و تقاضا و سردرگمی فروشنده و خریدار و همچنین کاهش شدید مراجعه کننده جهت خرید وعدم چرخش چرخ اقتصاد این صنف -که همیشه به عنوان شاخص ترین صنف درپرداخت مالیات هم بر درآمد و هم ارزش افزوده همسو و همراه آن سازمان مطبوع بوده و هست- از آن مقام محترم تقاضای تعدیل در اخذ مالیات این صنف را داریم.

شایان ذکر است که ۷۲واحد طلافروشی در بوشهر مشغول به فعالیت هستند که در پی کاهش ارزش پول ملی و رکود بازار بوشهر ۱۶ واحد از این تعداد بار خود را بسته و از گردونه رقابت کنار رفته اند.

منبع: