امام جمعه بوشهر:
مزیت‌های اقتصاد دریا در استان بوشهر به خوبی استفاده نمی‌شود
پیغام:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مزیت‌های اقتصاد دریا در استان بوشهر به خوبی استفاده نمی‌شود و باید توجه بیشتری به این موضوع شود.
كدخبر: 103949
1397/07/09

به گزارش«پیغام» به نقل از مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح دوشنبه در دیدار مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در عرصه دریایی است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

وی به ارزش و اهمیت بسیار بالای دریا اشاره کرد و ادامه داد: برخورداری از جغرافیای کرانه‌ای یکی از بزرگ‌ترین شاخصه‌های توسعه و پیشرفت از حیث سرزمینی است و بسیاری از تمدن‌ها و توسعه و پیشرفت‌ها در کنار دریا و رودخانه‌ها بوده است.

امام جمعه بوشهر از اقتصاد کرانه‌ای به عنوان یکی از عوامل مهم رشد اقتصادی یک جامعه نام برد و اضافه کرد: اکنون بسیاری از کشورهایی که دارای کرانه و ساحل هستند درصد بالایی از آمار تولید ناخالص ملی آنها، مرتبط بر اقتصاد کرانه‌ای است.

آیت الله صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: اقتصاد دریایی مربوط به فضای آب و حضور در دریاها است ولی اقتصاد کرانه‌ای، اقتصادی تلفیقی از آب و پیش کرانه و پس کرانه است.

وی با بیان اینکه این آبراه‌ها زمینه توسعه ارتباط در زمینه‌های مختلف را فراهم می‌سازند، تصریح کرد: در راستای توسعه تولید ناخالص ملی، در استان بوشهر تاکنون به خوبی از دریا استفاده نشده است و باید توجه بیشتری به این بخش شود.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم استفاده مناسب از ظرفیت‌های دریا در استان بوشهر، بیان کرد: ظرفیت‌های استفاده از اقتصاد دریا باید در استان بوشهر گسترش پیدا کند که یکی از آنها، توسعه زیرساختی است.

سیاوش ارجمند زاده مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز در این دیدار گزارشی از روند توسعه زیرساخت‌های بندری استان ارائه کرد.

 

منبع: