سوپرمارکت های بوشهر روی خط کسادی
پیغام: سوپر مواد غذایی های بوشهر تحت تاثیر وضعیت اقتصادی چندماه اخیر با کاهش چشمگیر فروش روبرو بوده اند.
كدخبر: 103972
1397/07/09

پیغام:سوپر مواد غذایی های بوشهر تحت تاثیر وضعیت اقتصادی چندماه اخیر با کاهش چشمگیر فروش روبرو بوده اند.

به گزارش«پیغام» به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان بوشهر؛ تزلزل درون بازار بوشهر تحت تاثیر کاهش ارزش پول ملی و افزایش روزافزون قیمت دلار، افزایش اجاره بهای واحدهای صنفی به خصوص بعد از اعلام منطقه آزاد- و سایر هزینه های جانبی همچون مالیات، هزینه کارگری و هزینه برق واحدهای صنفی باعث شده که سوپر مواد غذایی های بوشهر در بدترین دوره کار و کسب خود به سر ببرند.

در ماههای اخیر به دلیل افزایش روزافزون قیمت انواع کالای قابل عرضه در سوپرمارکت های سطح شهر، متصدیان واحدهای صنفی امکان افزایش سرمایه ندارند. به همین دلیل روند رکود و ورشکستگی در این واحدهای صنفی در حال رشد است.

از آنجا که سبد کالای خانوار هم به شدت کوچک شده است و قیمت انواع کالا به صورت چشمگیری افزایش یافته است؛ هزینه های واحدهای صنفی کفاف درآمد آنها را نمی دهد. بررسی های اولیه و چشمگیر یخچال سوپر مواد غذایی های بوشهر نشان می دهد که مردم توان خرید قبل خود را ندارند و سفره آنها بسیار تحت تاثیر نوسانات اقتصادی قرار گرفته است.

در نتیجه نبود نقدینگی در بازار همه اقشار جامعه تحت تاثیر بی ثباتی قرار گرفته اند. در این ماهها از شیرخشک کودک تا پوشک سالمندان افزایش بی رویه قیمت مواجه گردیده است و همچنان بازار از بی ثباتی رو به بهبود نمی رود.

منبع: