مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان:
تولید۶۰۰ تن تخم مرغ در استان
پیغام: مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سالانه ۶۰۰ تن تخم مرغ در استان بوشهر تولید می‌شود.
كدخبر: 104177
1397/07/19

به گزارش «پیغام»؛ عبدالمحمد عوض‌زاده در حاشیه مراسم روز جهانی تخم مرغ در دبستان ام البنین شهر آبپخش دشتستان در گفت‌و‌گو با تسنیم با گرامیداشت روز جهانی تخم مرغ  این محصول را  کامل‌ترین منبع پروتئین دانست و اظهار داشت: مردم باید به مصرف آن  توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی، از خواص تخم‌مرغ و نقش آن در تامین پروتئین بدن انسان نیز سخن گفت و افزود: تخم مرغ کامل‌ترین منبع پروتئین است که سفیده آن حاوی پروتئین و زرده آن حاوی چربی مفید است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: چربی تخم مرغ از نوع اسیدهای چربی غیراشباع است و با مصرف آن هیچ ضرری متوجه بدن انسان  نیست.

وی از وجود یک واحد تولیدی تخم مرغ در استان خبر داد و افزود: در استان بوشهر فقط یک واحد تولید تخم مرغ با 40 هزار قطعه مرغ تخم گذار وجود دارد که سالیانه 600 تن تخم مرغ تولید می‌کند.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه هنوز بازار و فرهنگ مصرف تخم مرغ در میان مردم نهادینه نشده است  تصریح کرد:  مصرف تخم مرغ تاثیر بیشتری برای سلامتی انسان دارد و دانش آموزان که در امر تحصیل و یادگیری مشغول هستند قطعا می‌تواند تاثیر ایجاد کند.

عوض‌زاده تاکید کرد: مصرف تخم مرغ تاثیر به‌سزایی روی ضریب هوشی، تقویت بینایی افراد دارد و ضد سرطان است به همین سبب مصرف حداقل یک تخم مرغ در روز توصیه شده است.

منبع: