بانک مرکزی: سامانه نیما حذف نشده است
در نظام یکپارچه ارزی (نیما) که روز به روز عمق معاملات در آن بیشتر می شود، تاکنون بیش از 12 میلیارد یورو ارز معامله شده است.
كدخبر: 104517
1397/08/06

پیام: بانک مرکزی با رد خبر حذف سامانه نیما اعلام کرد: این سامانه که محلی برای عرضه و تقاضای ارز است، به فعالیت خود ادامه می دهد.

به گزارش«پیغام» به نقل از ایرنا از بانک مرکزی، در نظام یکپارچه ارزی (نیما) که روز به روز عمق معاملات در آن بیشتر می شود، تاکنون بیش از 12 میلیارد یورو ارز معامله شده است.

همچنین امکان مشاهده عملکرد سامانه مذکور از ابتدای راه اندازی و به صورت روزانه در لینک «گزارش خرید و فروش ارز در سامانه نیما » در درگاه اینترنتی www.sanarate.ir برای تمام مخاطبان وجود دارد.

بانک مرکزی از رسانه ها و فعالان حوزه اقتصادی خواسته است در شرایط کنونی به دور از هرگونه شایعه در جهت ایجاد آرامش روانی فضای جامعه حرکت کنند.

به گزارش ایرنا، سامانه ارزی نیما از اردیبهشت ماه امسال و با تغییر سیاست های ارزی کشور فعال شد تا محلی برای فروش ارز صادرکنندگان غیرنفتی و خرید ارز توسط واردکنندگان باشد.

پس از اصلاح سیاست های ارزی دولت در مرداد ماه امسال، تامین ارز واردات همه کالاها و خدمات بجز کالاهای اساسی و دارویی به سامانه ارزی نیما محول شده است.

در معاملات دیروز سامانه نیما در مجموع 46 میلیون یورو ارز صادرکنندگان در این سامانه به فروش رفت و 57 میلیون یورو بابت واردات، تامین ارز شد؛ به این ترتیب از تاریخ 16 مرداد تاکنون چهار میلیارد و 427 میلیون یورو ارز حاصل از صادرات در نیما فروخته شده و واردکنندگان سه میلیارد و 920 میلیون یورو برای واردات خریده اند.

منبع: