مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر:
برخورد جدی با مدیران متخلف پتروشیمی‌های عسلویه
پیغام: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت:مدیران متخلف پتروشیمی و پالایشگاه‌ها که مبادرت به آلوده کردن محیط زیست می‌کنتد به دادگاه معرفی می‌شوند.
كدخبر: 104525
1397/08/07

پیغام: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت:مدیران متخلف پتروشیمی و پالایشگاه‌ها که مبادرت به آلوده کردن محیط زیست می‌کنتد به دادگاه معرفی می‌شوند.

به گزارش«پیغام»؛عباس برزگرزاده در نشست بررسی وضعیت آلایندگی شهرستان های جنوبی استان بوشهر اظهار داشت: در راستای اجرای قانون برنامه های پنجم و ششم توسعه واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی عسلویه ملزم به تهیه پیوست های سلامت و محیط زیست شدند.

وی یادآورشد: باتوجه به گزارش های رسمی و غیررسمی پیرامون مسائل بهداشتی و زیست محیطی نشست هایی با هدف جلوگیری از انتشار آلایندگی ها در عسلویه آغاز شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر بیان کرد: در این راستا باتوجه به اینکه هیچکدام از واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی عسلویه پیوست های سلامت و محیط زیست را نداشتند آنها در گام نخست مکلف به تهیه این پیوست ها شدند.

برزگرزاده ادامه داد:عسلویه با توجه به شرایط خطرناک کنونی تداوم فعالیت آن بدون لحاظ کردن مسائل سلامت و محیط زیستی ظلم آشکار به نسل های کنونی و آینده است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز گفت: یکی از مهم ترین دغدغه ها پایش زیست محیطی منطقه است که لازمه این کار راه اندازی مرکز مجهز برای پایش محیط، آب و خاک شهرستان عسلویه است.

فرهاد قلی نژاد افزود: باتوجه به اثر تجمعی فعالیت واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی این امر می طلبد استانداردهای ویژه و سخت گیرانه تری در منطقه لحاظ شود.

وی یادآورشد: در این ارتباط باید برنامه توسعه عسلویه و شمار واحدهایی که در آینده راه اندزی می شود نیز مشخص شود.

منبع: