9 تعزیه به بخش نهایی سوگواره تعزیه استان راه یافت
پیغام: معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: هیات انتخاب هشتمین سوگواره تعزیه این استان پس از بررسی 20 تعزیه شرکت کننده در این سوگواره 9 اثر را برای اجرا در بخش پایانی آن معرفی کرد.
كدخبر: 104629
1397/08/10

به گزارش«پیغام» به نقل از روابط عمومی، آنیتا مظفری در جمع خبرنگاران افزود: گروه های تعزیه شهرهای بوشهر، آبپخش، عالیشهر، سعدآباد و روستاهای طلحه،درودگاه، زیارت (2 گروه)، جتوط 9 اثر راه یافته به بخش پایانی هشتمین سوگواره تعزیه استان بوشهر هستند.

وی اضافه کرد: هشتمین سوگواره تعزیه استان‌ بوشهر از 11 تا 14 آبان ماه جاری به میزبانی شهر بوشهر و در میدان تشریفات‌ به همت کانون تعزیه انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر برگزار می شود.

مظفری ادامه داد: در آیین اختتامیه این سوگواره 2 گروه دیگر نیز از شهرهای بوشهر و برازجان در بخش جنبی به اجرای برنامه می پردازند.

وی یادآورشد: هیات انتخاب آثار هشتمین سوگواره تعزیه استان بوشهر‌ متشکل از غلامحسین بارونی، احمدرضا قربانی‌، سعید گلچمن و نظارت آن نیز بر عهده مرتضی فیروزی است.

مظفری گفت: سوگواره های تعزیه نقشی مهم در فرهنگ سازی و ترویج نهضت عاشورا دارند که بوشهر از این لحاظ از استان های مستعد در برگزاری مجلس های تعزیه است.

منبع: