عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی:
دشتستان رتبه آخر قانون گریزی و ناهنجاری در استان را دارد+عکس
پیغام: عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و مدرس دانشگاه های استان بوشهر گفت: بر اسا تحقیقات صورت گرفته، شهرستان دشتستان ازنظر قانون گریزی و ناهنجاری های اجتماعی در بین شهرستان های استان در رتبه آخر قرار دارد.
كدخبر: 104654
1397/08/15

به گزارش «پیغام»؛عباس عاشوری نژاد در کارگاه آموزشی تبیین الگوهای رفتاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان با اشاره به اینکه طبق شایعات و گفته های نامعتبر شهرستان دشتستان بیشترین آمار ارتکاب جرم و قانون شکنی را دارد، تاکید کرد: بر اساس تحقیقات علمی و میدانی در سطح استان بوشهر، شهرستان دشتستان بر خلاف تصورات از نظر قانون گریزی، ارتکاب جرم و ناهنجاری های اجتماعی در رتبه آخر این رده بندی در میان کلیه شهرستان های استان بوشهر قرار دارد که این مایه مباهات برای بزرگترین شهرستان استان است.


وی پس از آن الگوهای رفتاری را تبیین و توضیح داده و در خصوص ضرورت رعایت اخلاق حرفه ای فردی عنوان کرد: حال خوب انسان به رابطه او با خودش و با دیگران بستگی دارد، انسانی که رابطه خوب و مطلوبی با اعضای خانواده،دوستان و همکاران خود دارد مسلما دارای شادمانی، رضایت درونی و آرامش خاطر بیشتر است.
این عضو هیات علمی دانشگاه با بیان روایاتی از ائمه اطهار(علیهم السلام) دنیا را محلی برای زندگی نیکو و مزرعه ای برای آخرت خواند و گفت: زندگی انسان شامل دوبخش هوشیاری و خواب است و خواب انسان بی شک تاثیر پذیر از زندگی او در وضعیت بیداری است بدین معنی که اگر انسان در بیداری خوشحال و دارای آرامش ذهن باشد خواب او هم راحت است.


وی به تعریف دیگران در رابطه انسان در محیط کار پرداخت و تاکید کرد: ارباب رجوع، همکاران و مدیران افرادی هستند که در محیط کار با انسان در ارتباطند و اخلاق نیکوی متقابل بین آنان باعث ایجاد حس آرامش درونی می گردد.
عاشوری نژاد با تاکید بر اینکه هدف از آموزش اخلاق حرفه ای، افزایش اقتدار و منافع سازمانی در هر مجموعه ای است اظهار کرد: اخلاق حرفه ای فاکتورهای مختلفی دارد که صداقت، احترام به دیگران، مسئولیت پذیری، تخصص در کار خود، میل به پیشرفت و ارتقای شغلی، رعایت قوانین و مقررات، رعایت عدالت و انصاف، همدردی با دیگران و تعهد و وفاداری بخشی از آنها هستند و با رعایت آن می توانیم سازمانی پویا و روحیه ای آرام داشته باشیم.

منبع: