کانال ها جوابگوی آبگرفتگی معابر و پیاده روها در هنگام بارندگی ها نیست
پیغام: معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری بوشهر گفت: شمار کم کانال های دفع آب های سطحی این شهر جوابگوی آبگرفتگی معابر و پیاده روها در هنگام بارندگی ها نیست.
كدخبر: 104688
1397/08/20

به گزارش«پیغام» به نقل از ایرنا، وحید واعظی در جمع خبرنگاران افزود: این شمار کم کانال های دفع آب های سطحی نیز در برخی بارندگی ها با مد دریا همزمان می شود آبگرفتگی در برخی از محل های شهر بوشهر را دو چندان و کار دفع آب های سطحی را با مشکل روبرو می کند.
وی بیان کرد: در برخی از محلات شهر نیز به دلیل ساخت و سازهای غیرقانونی و بدون کانال دفع آب های سطحی خروج آب ناشی از بارندگی در آنها به کندی صورت می گیرد.
واعظی ادامه داد: در این زمینه انتظار می رود برای مواقع اضطراری پلیس راهور با شهرداری برای بستن مسیرهای پرمخاطره همکاری کند.
وی همچنین با اشاره به فعال شدن کارگروه های چهارگانه ستاد مدیریت بحران شهرداری بوشهر یادآور شد: در جریان بارندگی هفته گذشته در اطراف میدان معراج شهر بوشهر با وجود حجم قابل توجهی آبگرفتگی خودروها دچار آبگرفتگی شدند که با تلاش نیروهای شهرداری تردد آنها تسهیل شد.
معاون شهردار بوشهر یادآورشد: پنج اکیپ شامل لایروب، تیم‌های تنظیف محیط شهری، نیروهای عملیاتی خدماتی در هنگام بارندگی ها در سطح شهر بوشهر خدمات رسانی می‌کنند.
واعظی اظهار داشت: در ارتباط با ساماندهی وضعیت آب های سطحی شهر بوشهر بویژه در زمان بارندگی ها طرح مطالعات جامع کانال دفع آب های سطحی شهر بوشهر آغاز شده که انتظار است با شناخت کامل از وضعیت موجود چشم انداز مطلوب خود را در این حوزه طراحی و میزان آبگرفتگی ها را به حداقل برسانیم.
وی یادآور شد: در بارندگی هفته گذشته با توجه به تعطیل نشدن مدارس نوبت صبح روز سه شنبه واحد بار و مسافر شهرداری بوشهر بطور متوسط از هر مدرسه 20 تا 25 دانش آموز را به خانه های شان رساند.
واعظی در ارتباط با درختان سطح پیاده روهای شهر بوشهر گفت: با توجه به هرس خودسرانه درختان توسط برخی از شهروندان انتظار می رود شهروندان موارد مدنظر خود را از طریق سامانه 137 اطلاعی رسانی کنند تا نیروهای سازمان فضای سبز نسبت به هرس احتمالی درختان اقدام کنند.
وی گفت: درختانی هستند که شهرداری 15 تا 20 سال روی آنها سرمایه گذاری داشته و شایسته نیست که در برخی بطور ناآگاهانه و خودسر اقدام به هرس درختان کنند.
واعظی با تاکید بر ضرورت تکمیل ناوگان خودرویی شهرداری بوشهر اظهار داشت: در ارتباط با حوزه های پسماند، آتش نشانی و آرمستان شهرداری بوشهر خودروهای جدید باید خریداری شوند که پس از نیازسنجی و تامین اعتبار نسبت به این مهم اقدام می شود.
وی گفت: در این زمینه مجوز خرید 3 دستگاه آمبولانس برای آرامستان شهر بوشهر ابلاغ شده که بطور موقف 2 دستگاه آن خریداری می شود.
واعظی بیان کرد: دستگاه لجن کش نیز به عنوان یکی از نیازهای مبرم سازمان پسماند است که تدابیر لازم برای تامین آن در دست اجراست.
وی در ارتباط با زمان آغاز بکار آرامستان جدید شهر بوشهر گفت: در محل پیش بینی شده برای آرامستان جدید معارضانی وجود دارد که تا زمان تعیین تکلیف باید صبر کنیم.
واعظی در ارتباط با پروژه چرخ و فلک شهر بوشهر اظهارداشت: با رایزنی های صورت گرفته پروژه فعال شده و انتظار می رود با تداوم روند مطلوب کار در موعد مقرر شاهد راه اندازی پروژه باشیم.
وی تاکید کرد: تامین روشنایی مورد نیاز پارک ها و معابر و ساماندهی وضعیت سرویس های بهداشتی شهر که همواره مورد انتقاد جدی شهروندان قرار دارد نیز بطور جدی در دستور کار قرار گرفته است.
معاون شهردار بوشهر افزود: در ارتباط با احداث پلاژ بانوان نیز کار مطالعاتی در سطح پنج نقطه شهر بوشهر آغاز شده تا این طرح در مناسب ترین نقطه سطح شهر بوشهر عملیاتی شود.
واعظی تاکید کرد: در ارتباط با فعالیت های حوزه اجرایی و خدمات شهری رسانه ها را بعنوان بازوان اصلی برای آگاه سازی شهروندان دانسته و نسبت به استفاده از ظرفیت های آنها اهتمام ویژه داریم.

منبع: