معاون صید وبنادر ماهیگیری شیلات استان:
صید ساردین از 15 آبان آزاد شد
پیغام: معاون صید وبنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: با توجه به وفور ماهی ساردین درسواحل کنگان آزاد سازی صید این گونه 15 روز زودتر اعلام می شود.
كدخبر: 104702
1397/08/20

به گزارش«پیغام» به نقل از روابط عمومی شیلات استان،عباس آهنگر مقدم در نشست کمیته صید اظهار داشت: با توجه به وفور ماهی ساردین درسواحل کنگان وپیشنهاد جامعه صیادی این شهرستان ، آزاد سازی صید این گونه به نسبت سال های گذشته  15 روز زودتر و از 15 آبان آزاد اعلام می شود.

وی افزود: سال گذشته یک هزار و 352 تن ماهی ساردین (حشینه یا موتو) در آبهای استان بوشهر صید شد.

آهنگر مقدم در ادامه بیان داشت: در این کمیته بررسی کمبود ماهی در بازار و انتقال غیر قانونی صید به کشورهای همسایه نیز بررسی واستقرار دایم شناور یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات در دریا جهت کنترل بیشترفعالیت شناورهای صیادی مورد تاکید قرار گرفت .

کمیته مدیریت صید مجمعی متشکل از نمایندگان دستگاه های دولتی و بخش خصوصی است که وظیفه راهبری ، هدایت و نظارت برفعالیت صیادی را عهده دار است ومطابق با مفاد قانون حفاظت وبهره برداری از منابع آبزی تشکیل می شود .

کمیته مدیریت صید شیلات استان با حضور مدیر کل، معاون و کارشناسان صید، روسای شیلات شهرستان ها ، نمایندگان مرزبانی و پژوهشکده میگو ومدیران عامل اتحادیه و تعاونی های صیادی تشکیل شد.

منبع: