شهردار بوشهر در نشست با خبرنگاران مطرح کرد:
مدیریت ضعیف مهمترین عامل عقب افتادگی بوشهر/ پیمانکاران کم کار می روند
پیغام:شهردار بوشهر با بیان این که مدیریت ضعیف شهری مهمترین عامل عقب افتادگی شهر بوشهر است، گفت: اجرای طرح ها در بوشهر الویت بندی شده و اتمام پروژه های نیمه تمام در شهر بوشهر در الویت است.
كدخبر: 104721
1397/08/28

به گزارش «پیغام»،سید نورالدین امیری  درجمع خبرنگاران  درنشست خبری اظهار داشت: بوشهر یکی از بنادر قدیمی است که در زمینه توسعه ای عقب افتاده است ونداشتن برنامه منسجم و نبود مدیریت  مهمترین عامل عقب افتادگی شهر بوشهر است.  
وی  با بیان این که باید یک رابطه دوسویه بین مردم و شهردار بوشهر باشد، اظهار داشت:درهمین راستا "چالش هر شهروند یک شهردار" را آغاز کرده ایم و تلاش داریم برای توسعه محلات و با مشارکت مردم سازمانی را ایجاد کنیم که پاسخگوی مردم باشد.

شهردار بوشهر در ادامه حل مسئله فرهنگی در شهر بوشهر را مهم دانست و افزود: تا زمانی که این مسائل برطرف نشود، نمی شود شهر را به خوبی شناخت چرا که مسائل فرهنگی باید در اجرای طرح های فرهنگی مد نظر قرار بگیرد و نصب  تندیس ها بزرگان شهر و نامگذاری میدان و معابر مطابق فرهنگ بومی باشد به طوری که نام کوچه ها باید برگرفته از بوشهر و دریا باشد .
امیری با بیان این که بوشهری شهری در حال توسعه است، بیان داشت: برای توسعه و پیشرفت شهر بوشهر از همه نقدها و نظرات استقبال می کنیم اما آن کاری که درست است را انجام می هیم.
شهردار بوشهر با بیان این که الویت بنده تکمیل پروژه های نیمه تمام است، گفت: ساماندهی پارک لیان ،مسیر دوم سرتل به نیروگاه،تالار نمایش و سرای محلات از مهمترین پروژه های عمرانی است که در الویت برنامه های شهرداری بوشهر است.
وی درخصوص
پروژه چرخ و فلک بوشهر اظهار داشت: با نشست هایی که با سرمایه گذار این پروژه داشتیم  قول دادند این پروژه را تا قبل از اتمام سال تکمیل و در اختیار شهرداری قرار دهند .

شهردار بوشهر به پروژه رها شده فانوس دریایی اشاره کرد و بیان داشت: پیمانکار پروژه را به صورت نیمه تمام رها کرده است  که برای اجرای مجدد، نیازمند طراحی جدیدی است و تلاش داریم که پیمانکار را بر سرکار بیاوریم  و پروژه اجرا شود.
امیری درخصوص تغییرات در چارت اداری شهرداری گفت: در رسیدن به هدف برخی تغییرات ایجاد شده است  وبرخی دیگر در حال انجام است و تغییرات در حوزه کارشناسی، کار را به همکاران واگذار کرده ایم.
وی با بیان این که مطالبه مردم از الویت بنده است،اظهار داشت: اگرمورد تخلفی در شهرداری از طریق رسانه های استان و مردم به بنده اطلاع داده شود بدون شک کارمند خاطی شناسایی شده و با آن برخورد خواهد شد.
شهردار بوشهر درخصوص بازسازی بافت قدیم بوشهر افزود: برای انجام این کار ابتدا به دستگاه های اجرایی استان  از جمله آب و فاضلاب بوشهر ابلاغ شده که آنها کاری زیر سازی را انجام دهند و بعد از اتمام، شهردار کار بازسازی  را شروع کند.
وی در ادامه اضافه کرد: متاسفانه  مدیریت ضعیف باعث تخریب برخی ساختمان های بافت قدیم شهر بوشهر شده که شاهد حوادث ناگواری برای مردم بوشهر از تخریب این بناهای قدیمی هستیم.

امیری درخصوص عزل و نصب ها در شهردار بوشهر گفت: از خودم خبر دارم که برای بنده الویت کاراست و ممکن است من هم گرایش فکری و سیاسی داشته باشم اما در کارم،اجرای پروژه ها و شهر مهمتر است و مدیری  که بتواند با برنامه های شهرداری هماهنگ باشد می ماند و در غیر این صورت خواهد رفت .
وی در ادامه درباره واگذاری دهکده گردشگری به شهردار بوشهر گفت: دهکده گردشگری هنوز از استانداری تحویل گرفته نشده است اما شهرداری بنا به وظیفه،کار تنظیفات دهکده گردشگری را انجام می دهد برای تحویل جوانب مختلف بررسی شده  تفاهم نامه ای در این زمینه آماده اما هنوز امضا نشده است  چرا که شهرداری تحت شرایطی که در تفاهم نامه منعقد شده است دهکده گردشگری را تحویل خواهد گرفت.
امیری درخصوص ایجاد پارکینگ طبقاتی در شهر بوشهر گفت:برای ایجاد پارکینگ طبقاتی در مرکز شهر زمینی از قبل خریدار شده است  اما اکنون بحث  حقوقی مغازه هایی آن مطرح است و همچنین چند نقطه دیگر هم مشخص شده است که خیابان سنگی یکی از این مکان است.
وی همچین درباره ایجاد پارکینگ در خیابان باغ زهرا سخن گفت و افزود: شهردار بوشهر زمینی در خیابان باغ زهرا را به این کار اختصاص داده که کاربری آن فضای سبز است در این راستا مذاکراتی با راه و شهرسازی برای تغییر کاربری انجام شده است .
شهردار بوشهر در خصوص منابع درآمدی شهرداری اظهار داشت: درآمد شهرداری بر روی ساخت و سازها است که در یکسال اخیر ساخت و سازها در شهر کم شده  به طوری که در مهرماه 2 پروانه ساخت و ساز در شهرداری صادر شده است.

در پاسخ بهسوالی در باره تاخیرپیمانکاران در پرداخت حقوق کارگران شهرداری بوشهر گفت: قرارداد پیمانکاران موردبازنگری قرار گرفته و لیستی از پیمانکاران کم کار و مساله دار در بوشهر آماده شده و قرار شده به پیمانکارانی که کم کاری می کند و نظارتی بر کار ندارند دیگر پروژه به این پیمانکاران داده نشود.

امیری در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ورود فاضلاب به دریا گفت: از 9 نقطه شهر فاضلاب وارد دریا می شود که نقاط شناسایی شدند  و برای جلوگیری از ورود فاضلاب به دریا و تامین آب فضای سبز شهری 20 میلیارد تومان به تصفیه  فاضلاب در بوشهر سرمایه گذاری شده است.

 



 

منبع: