فریب کلاهبرداران تلفنی و پیامکی را نخورید
پیغام: به پیامک ها و تماس های ناشناس اعتماد نکنید و قبل از هر اقدامی با مراجع صلاحیت دار مشورت کنید.
كدخبر: 105011
1397/09/13

 به گزارش «پیغام»؛ تعدادی از افراد سودجو با برقراری تماس تلفنی و ارسال پیامک به شهروندان مبنی بر اینکه شما برنده مسابقه شده اید یا با عنوان شرکت در قرعه کشی هموطنان را تشویق به پیگیری جهت دریافت جایزه می کنند و با افزایش حس کنجکاوی و اشتیاق مخاطبان و ایجاد ارتباط  اقدام به کلاهبرداری می کنند.

در این گونه پیام ها فرد کلاهبردار با ارسال پیامکی از قبیل (برنده شدن، خوش حساب بودن،  واریز سود سهام عدالت و...)  به شخص قربانی وی را برنده جایزه (ماشین، حج و ...) اعلام کرده و از وی با طرق مختلف کلاهبرداری نموده و در پایان فرد قربانی متوجه می شود از جایزه خبری نیست و به دام کلاهبرداران افتاده است.

به عموم شهروندان توصیه می شود :

✅ به هیچ عنوان اطلاعات مهم حساب بانکی و سایر اطلاعات محرمانه خود از قبیل (کد ملی ، آدرس منزل و...) خود را در اختیار دیگران قرار نداده و اطلاعات حساب بانکی از جمله رمز اول یا دوم، کد CVV2، تاریخ انقضای کارت را در اختیار این افراد قرار ندهند و هیچ وقت برای دریافت جوایز به دستگاه خودپرداز مراجعه نکنند.
✅ به پیامک ها و تماس های ناشناس اعتماد نکنید و قبل از هر اقدامی با مراجع صلاحیت دار مشورت کنید.

✅ در صورت دریافت چنین پیامک هایی از صحت پیامک ارسال شده، از طریق مراجعه به سایت رسمی آن موسسه یا مراجع صلاحیت دار یا تماس تلفنی با سایر شماره های تلفن رسمی اطمینان حاصل کنید.

 

منبع: