نگاه دیگر نمایندگان استان پارس جم شهرستانی است
به جز نماینده حوزه جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی، دیگر نمایندگان استان به تیم پارس جنوبی جم نگاه شهرستانی دارند.
كدخبر: 105017
1397/09/14

سید علی موسوی*

به جز نماینده حوزه جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی، دیگر نمایندگان استان به تیم پارس جنوبی جم نگاه شهرستانی دارند.

 در خوزستان که همسایه استان بوشهر است تمام نمایندگان برای حمایت از تیم های ورزشی یکدل هستند ونگاه استانی به تیم هایشان دارند واین نوع اندیشه در نهایت مطالبه گری آنها از نفت را در موقعیت برتر قرار داده است در حالی که نمایندگان بوشهر، دشتستان و دشتی اصولا به تیم پارس جنوبی جم نگاه مهربانانه ای ندارند.

زمینه های ملاقات زیادی با نفتی ها توسط نماینده جنوب استان در راستای حل مشکلات تیم فراهم شده  اما خلاء حمایت و همراهی دیگر نمایندگان استان در این نشست ها کاملا مشهود است و دفاع منسجمی از تیم پارس جنوبی جم از سوی نمایندگان انجام نمی شود که مایه نگرانی است.

فوتبال نقطه شور انگیز و انسجام اجتماعی در استان است و حمایت‌های مردمی از این تیم درشهرستان جم و کل استان بی نظیر است و حتی شرق استان هرمزگان، شهرستان‌های پارسیان و بندرلنگه و بستک و جنوب فارس و شهرستان‌های لار، مهر و لامرد، خنج، فراشبند و فیروزآباد، کازرون تا نورآباد و ممسنی ازاین تیم جنوبی حمایت می‌کنند و ما در طول بازی‌ها شاهد حضور چشمگیر مردم خوب دشتی دیر و کنگان و عسلویه، از نوجوانان تا پیرمرد ۸۰ ساله درجم هستیم که حتی در خارج از استان نیز تیم را همراهی و تشویق می کنند.

پرداخت مطالبات تیم و قول هایی که داده شده است مهم ترین دغدغده این روزهای این تیم است. مدیرعامل منطقه ویژه که خود فردی فوتبال دوست است در نشست با مسئولان شهرستان قول همکاری جدی داده واعلام کردند تا قبل ازبازی باپرسپولیس در جمعه ۲۳ آذرماه حدود ۴۰ الی ۵۰ درصد از مطالبات تیم پرداخت کند اما تا این لحظه متاسفانه پرداختی انجام نشده است.

باتوجه به اینکه به پایان نیم فصل خیلی نزدیک شده ایم، مسئولین باشگاه دو ماه است که قول پرداخت مطالبات بازیکنان وکادرفنی داده اند که متاسفانه وعده های داده شده هنوزعملی نشده است و موجب شد بازیکنان چند روز قبل از دیدار با تراکتورسازی از تمرین خودداری کنند و این موضوع به تیم آسیب زد و از طرفی هواداران نیز که دغدغه همیشگی آنان این تیم است چند روز گذشته تجمع ای جلوفرمانداری جم داشتند که با مذاکره تلفنی فرماندار با مدیرعامل منطقه ویژه و قول هایی که داده شد موضوع ختم به خیر شد اما نگرانی ها همچنان وجود دارد.

حدود ۶۰ درصد جمعیت شهرجم را ساکنان پتروشیمی تشکیل می دهند و انتظار داریم از این تیم حمایت مالی کنند و اگر هر شرکت پتروشیمی سالی یک میلیارد تومان به این تیم مردمی کمک کنند، نه تنها دغدغه نداریم بلکه تیم را برای سهمیه آسیا می توان بست.

متاسفانه به علت مشکلات مالی که باشگاه پارس جنوبی طی این دوسال داشته حتی هیچ گونه کمک مالی بصورت مستقیم به کانون هواداران نیز انجام نشده و تنها امسال با کمک نماینده جنوب استان در مجلس و یک شرکت خصوصی تعداد ۲۰۰ لباس پارس جنوبی در اختیار هواداران در سه استان بوشهر، هرمزگان و فارس و تعدادی از هواداران بصورت متفرقه قراردادیم. 

همت بازیکنان و حمایت های مردمی از تیم پارس جنوبی جم،علیرغم مشکلات مالی زبانزد خاص و عام شده است به گونه ای که درلیگ هجدهم این تیم نسبت به تیم هایی چون فولاد که سابقه قهرمانی لیگ برتر دارد و ذوب آهن که نایب قهرمانی آسیا در کارنامه دارد همچنان در نیم فصل عملکرد خوبی نسبت به سایپا، پیکان و نفت آبادان از خود نشان داده است و نسبت به نتایجی که تاکنون به دست آمده راضی کننده و در خور تحسین است. این تیم سال گذشته نتایج عالی و رتبه پنجم را داشت که فوق العاده و قابل ستایش و مورد رضایت هواداران بود و تا اینجای لیگ هم تیم های بزرگی چون استقلال، سپاهان و ذوب آهن را متوقف کرده است.

اعتقاد داریم هواداران پرشور و فهیم و با فرهنگ جم با سایر تماشاگران ورزشگاه های کشور فرق دارند و همین طور که۹۰ دقیقه ایستاده تیم محبوب خود را در زمین تشویق می کنند بیرون از زمین نیز بی تفاوت نیستند و تیم را رها نمی کنند و با انسجام اجتماعی و همدلی از تمامی مسولان استان و نمایندگان می خواهند این ظرفیت بزرگ را برای استان حفظ کنند و در راستای تقویت آن بکوشند.

*  رئیس کانون هواداران تیم پارس جنوبی جم

منبع: