احداث مجتمع پسماند در منطقه اقتصادی انرژی پارس
پیغام: مدیر بهداشت، ایمنی و محیط‌ زیست شرکت ملی نفت ایران گفت: مجتمع پسماند در منطقه اقتصادی انرژی پارس طراحی شده و امیدواریم با مصوبات تهیه شده و با حمایت سازمان منطقه ویژه، روند اجرای این طرح شتاب گیرد.
كدخبر: 105019
1397/09/14

به گزارش«پیغام»به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان،مانی عبدالله‌زاده‎راد افزود:کدگذاری،شناسایی، طبقه‌بندی، حمل و مدیریت پسماند در مکان‌های تعریف شده می‌تواند نقش گسترده‌ای در مدیریت پسماند شرکت ملی نفت ایران داشته باشد.

وی بیان کرد:بر اساس نوع پسماند و چرخه فرایندی آن‌ها در شرکت ملی نفت مناطق نمونه انتخاب شده است و بر این اساس امیدواریم با دستاوردی که خواهیم داشت،بتوانیم همکاران محیط‌ زیست درحوزه پسماند را با فناوری‎های جدید و تجربه‎های بین‎المللی، آشنا کنیم.

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست شرکت ملی نفت ایران یادآور شد: در چند سال گذشته همواره بر رعایت این الزام‎ها تاکید شده و حتی در خارج از مجموعه وزارت نفت، در دستگاه‌های متولی و نظارتی و بحث‌های کلان مدیریتی کشور به این مسائل توجه ویژه‌ای شده است.

یادآور می‌شود، مدیرکل پیشین حفاظت محیط زیست استان بوشهر مهر سال ۱۳۹۵، از تصویب ایجاد دو مرکز مدیریت پسماند در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داده بود.

به گفته حسین دلشب، در مرحله اول بیش از ۵۰ هزار تن پسماند در این مجتمع بازیافت خواهد شد و ظرفیت آن متناسب با نیاز‌های منطقه و پس از اجرای طرح‌های توسعه فاز‌های میدان گازی پارس جنوبی و مجتمع‌های پتروشیمی افزایش خواهد یافت.

منبع: