در صد و هشتاد و چهارمین نشست دوستداران حافظ برگزار شد
تجلیل از حیات فرهنگی و ادبی امید غضنفر +عکس
پیغام: در یکصد و هشتاد و چهارمین نشست انجمن دوستداران حافظ بوشهر، بیش از سه دهه حیات فرهنگی و ادبی امید غضنفر مورد تجلیل قرار گرفت.
كدخبر: 105025
1397/09/14

به گزارش «پیغام» در این نشست که به میزبانی حوزه هنری و توسط انجمن دوستداران حافظ و مشارکت انجمن ادبی پیغام، شامگاه روز دوشنبه هفته جاری در گالری حوزه هنری و با حضور جمعی از دوستداران حافظ برگزار شد، دکتر عبدالله رضایی طبق سنت همیشگی این نشست‌ها، غزلی از حافظ را برای حاضران شرح کرد.

بیشترین بخش نشست این هفته انجمن دوستداران حافظ به امید غضنفر، شاعر، روزنامه نگار و هنرمند بوشهری اختصاص داشت که با آیین هایی همچون اجرای موسیقی، سخنرانی، شعرخوانی و تقدیم هدایا همراه بود.

امید غضنفر که متولد 1344 بوشهر است، بیش از سی سال است که در عرصه های مختلف ادبی و فرهنگی و روزنامه نگاری فعالیت دارد. از این شاعر تاکنون دو مجموعه شعر «بی باتویی ها» و «فریم های شهر نگاتیو» منتشر شده است. وی همچنین دبیری صفحات ادبی هفته نامه «نصیر بوشهر» و «پیغام» و سردبیری فصلنامه «بوشهرنامه» را در کارنامه خود دارد.

غضنفر در زمینه طنز و هنر عکاسی نیز فعالیت دارد و در این زمینه ها آثار ارزنده ای از وی انتشار یافته است.  
براساس این گزارش، علی هوشمند، شاعر و روزنامه نگار در بخشی از این نشست، با بیان برخی ویژگی های شخصیتی امید غضنفر، نقش او را در اعتلای فرهنگی و ادبی استان مهم و قابل توجه دانست و ابراز امیدواری کرد که تجلیل از بزرگانی چون او در ابعادی وسیع تر توسط نهادهای مسئول فرهنگی برگزار شود.
هوشمند همچنین به ستایش از ویژگی های اخلاقی امید غضنفر پرداخت و به پاره ای از مهم ترین فعالیت های روزنامه نگاری ادبی او از جمله دبیری صفحات ادبی چند نشریه ادبی اشاره کرد.
در ادامه این نشست، علی اکبر هنرور و غلامرضا وزان، دو تن از پیشکسوتان موسیقی استان بوشهر، قطعه ای را به افتخار امید غضنفر اجرا نمودند.
بخشی از برنامه نیز به امید غضنفر اختصاص یافت و او با سپاسگزاری از برگزارکنندگان این آیین غزلی از حافظ و چند شعر از مجموعه اشعار خود را برای حاضران قرائت کرد.
این نشست با تقدیم هدایای افراد و نهادهای مختلف به این شاعر و فعال فرهنگی پایان یافت. 
نشست انجمن دوستداران حافظ هر دو هفته یک بار در روزهای دوشنبه در حوزه هنری استان بوشهر برگزار می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: