هشدار هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابردر بوشهر
پیغام: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به ورود سامانه جدید بارشی در پایان هفته جاری به این استان پنجشنبه شب و روز جمعه احتمال آبگرفتگی معابر در برخی نقاط وجود دارد.
كدخبر: 105028
1397/09/14

به گزارش «پیغام»؛ پیام مساعدی روز شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: براساس این سامانه بارش پراکنده باران از پنجشنبه در نیمه شمالی استان آغاز و پنجشنبه شب و روز جمعه علاوه بر تشدید ناپایداری ها بارندگی به صورت رگبار باران همراه با رعد و برق وزش تندباد و احتمال ریزش تگرگ در بیشتر نقاط استان ادامه می یابد.

وی بیان کرد: با توجه به رگباری بودن بارش ها احتمال آبگرفتگی معابر در برخی نقاط دور از انتظار نیست. مساعدی یادآور شد: این سامانه عصر جمعه هفته جاری از استان بوشهر خارج می شود.

مساعدی ادامه داد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که امروز نیز وزش جریانات ملایم شمالی روی خلیج فارس ادامه دارد.

وی گفت: از فردا بادهای ملایم جنوبی جایگزین بادهای شمالی خواهد شد که بر این اساس خلیج فارس در 48 ساعت آینده آرام است.

مساعدی اظهار داشت: همچنین در طول روز پدیده غبار محلی و در ساعاتی از امشب و صبح فردا بوشهر مه و کاهش دید افقی در برخی نقاط استان پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا نیمه ابری، گاهی همراه با غبار محلی و در برخی نقاط همراه با پدیده مه و کاهش دید و دما پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: در این مدت جهت وزش باد شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت هشت تا 28 کیلومتر در ساعت و از فردا جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا 30 کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

مساعدی افزود: برای 24 ساعت آینده ارتفاع موج دریا 30 تا 60 گاهی تا 90 سانتی متر پیش بینی می شود.
وی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر دریا اول 01:28، مد اول 07:09، جزر دوم 12:15 و مد دوم 19:07 خواهد بود.

منبع: