رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوشهر:
مرکز خدمات اجتماعی شهرداری راه اندازی شود
پیغام: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوشهر گفت: شهرداری خانه خدمات اجتماعی برای ساماندهی کودکان کار راه اندازی کند.
كدخبر: 105070
1397/09/17

به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومی شورا طاهره شمشیری در نشست کمیسیون  فرهنگی پیرامون  ساماندهی کودکان کار ومتکدیان در سطح شهر اظهار داشت: ودکان کار و متکدیان می بایستی در سطح شهر ساماندهی گردند،و هم چنین همه  دستگاهها مطابق آیین نامه مربوطه و تقسیم وظایفی که در این مورد وجود دارد باید با جدیت با این موضوع برخورد کنند و اجازه ندهند چهره شهر بوشهر بد منظر شود.

شمشیری افزود: در عمل به وظایف و اراده در حل این موضوع  باید تلاش کرد تا ضمن حفظ حرمت افراد اجازه ندهند برخی افراد از این کودکان بهره کشی کنند.

وی در ادامه گفت: ساماندهی کودکان کار و خیابانی باید به نحوی صورت گیرد که این کودکان دگربار به عنوان کودک کار به کار گماشته نشوند؛‌ یعنی هدف اصلی از جمع آوری کودکان باید ساماندهی دائم و جلوگیری از برگشت مجدد آنان به وضعیت سابق باشد و به همین منظور شهرداری تصمیم بر راه اندازی خانه خدمات اجتماعی داشته که بخش فرهنگی این موضوع را نیز تحت پوشش قرار خواهد داد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا  تصریح کرد: درخواست دارم بخش خدمات شهری شهرداری،برنامه‌ها و تدابیر ویژه‌ای را برای مقابله با این آسیب‌ اجتماعی در دستور کار قرار دهد و مرکز خدمات اجتماعی شهرداری در این زمینه راه اندازی کند.

وی اضافه کرد: بی‌تردید، پیشگیری بسیار آسان‌تر از درمان معضلات و آسیب‌های اجتماعی است و انتظار می‌رود دیگر ارگان‌ها و نهادهای اجتماعی نیز در این مسیر همکاری و همراهی بیشتری داشته باشند.

منبع: