نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس در جمع خبرنگاران؛
لایحه بندر آزاد بوشهر در مجلس مطرح و تصویب می‌شود/ از حامیان استاندارم/وام‌دار هیچ مدیر و مسئولی نیستم
پیغام: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس در ارتباط با آخرین وضعیت لایحه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جدید گفت: دولت مناطق ویژه اقتصادی را از 13 به 83 منطقه افزایش داد که در این زمینه شورای نگهبان با برگشت این لایحه خواستار اصلاح آن شده است.
كدخبر: 105550
1397/10/10

به گزارش «پیغام»، حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهارداشت: ایراد شورای نگهبان از لایحه مناطق آزاد به سبب افزایش مناطق ویژه در لایحه دولت بوده که با اصلاح آن پیش بینی می ‌شود منطقه آزاد بوشهر امسال در مجلس مطرح و روند تصویب آن پیگیری شود.

تا آخرین لحظه از استاندار حمایت می کنم

وی در پاسخ به سوالی درخصوص این که نمایندگان قصد تغییر استاندار بوشهر دارند، گفت:چنین چیزی صحت ندارد و  قطعا من یکی از حامیان استاندار برای ادامه کار به عنوان استاندار بوشهر خواهم بود و طبق ارزیابی‌ها و بررسی عملکرد به این نتیجه رسیدیم که ایشان فردی پیگیر، پرتلاش و با تعامل سازنده هستند.
خدری در ادامه افزود: اتحاد و همدلی بین استاندار، مسئولان، نمایندگان مردم استان در مجلس و مردم  وجود دارد و  برخی از این اتحاد و همدلی ناراحت هستند و این شیطنت ها را می کنند.

وی در ادامه با بیان این که من از حامیان گراوند هستم، گفت: این شنیدها واقعیت ندارد و ما در جلسه ای که با وزیر کشور در بوشهر داشتیم رضایت  کامل خود را از آقای گراوند اعلام کردیم و بنده تا آخرین لحظه از ایشان حمایت می کنم.

مشکل ترخیص کالا همراه ملوان در استان نداریم

وی، از رونق فعالیت لنج‌های سنتی تجاری استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: مشکلاتی که در حوزه ته لنجی وجود دارد به سبب نوسانات نرخ ارز است که استاندار بوشهر پیشنهاد اختصاص ارز دولتی به ملوانان برای فعالیت آنان در قالب ته لنجی به وزیر کشور ارائه کرده و این در حالی است که مشکل قیمت سوخت لنج‌ها تجاری برطرف شده است.

خدری در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر مشکل ترخیص کالا همراه ملوان در استان نداریم و فقط بحت ساماندهی است  که هنوز زیر ساخت هایی آن فراهم نشده است و رکودی که اکنون در بازار حاکم است  به دلیل بی ثباتی ارز است که متاسفانه منشا آن رکود بازار است و بازرگانان کمتر ریسک خرید می کنند.

نماینده مجلس خاطر نشان کرد: در حال حاضر 50 الی 60 شناور در بندر گناوه در نوبت ترخیص کالا همراه ملوان هستند و با توجه به مشکل سوخت که قریب به 20 روز حل شده است، پیش بینی می‌شود با فعالیت  ناوگان تجاری سنتی استان بوشهر تا دو ماه آینده باعث رونق بازار در شهرهای بندری استان باشیم.

ترک جلسه نمایندگان استان در سفر وزیر کشور به بوشهر از زبان خدری

خدری در پاسخ به سوالی درباره ترک جلسه اقتصاد مقاومتی استان با حضور وزیر کشور توسط 2 نماینده دیگر استان اظهار داشت: من 4 تا 5 دقیقه با تاخیر وارد جلسه در استانداری شدم و دیدم 3 همکار دیگرم بیرون آمده و همزمان سامانی (معاون وزیر) و دو معاون استاندار پیگیر وساطت برای برگشت آنها هستند. نمایندگان هم معتقد بودند که پروتکل اداری و شأن آنها در این جلسه رعایت نشده، ولی من معتقد بودم چون وزیر مهمان ماست باید حرمت مهمان رعایت و بتوانیم از این جلسه بهره ببریم تا بعدا درباره اتفاق پیش آمده به مسئول تشریفات جلسه  انتقاد کرد، اما نهایتا فقط من و خانم الماسی در جلسه حضور پیدا کردیم.
وی ادامه داد: جلسه با وزیر کشور فرصتی بود  که شاید در جلسات  خصوصی و مجلس در تهران پیش نمی آمد و نتیجه مطلوبی هم حاصل نمی شد، در این جلسه یکی از موارد که از سوی بنده مطرح شد موضوع کارت تردد برای سفر به جزیره خارگ بود که وزیر هم پذیرفت این سختگیری برای سفر به خارگ درست نیست و به استاندار گفت تا نامه ای نوشته و بتواند در شورای عالی امنیت ملی مجوزهای لازم را اخذ نماید.

وام‌دار هیچ مدیر و مسئولی نیستم

این  نماینده مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که از عملکرد  ضعیف مدیریت درمان تامین اجتماعی استان انتقاد کرد، پاسخ د ادو گفت: در چندماهی که خانم دارابی مدیر درمان تامین اجتماعی استان شده، شاهد اتفاقات خوبی در این مجموعه بوده ایم. مثلا من 7 بار بصورت سرزده از بیمارستان سلمان فارسی بوشهر بازدید کرده ام ولی در آخرین باری که مربوط به 2 هفته پیش و دوره مدیریت کنونی درمان تامین اجتماعی است، تفاوت ها فاحش بوده است؛ به عیادت بیمارن رفتم و از آنها از وضعیت بیمارستان و مجموعه کادر درمانی پرسیدم و آنها رضایت  داشتند، در همین مدت مدیریت ایشان تخت های ویژه ای سی یو و سی سی یو  جدید در این چندماه به بیمارستان اضافه گردیده، که 22 بهمن امسال افتتاح خواهد شد، اورژانس هوایی که مجوز آن در حال خروج از استان بود در این بیمارستان جانمایی و اکنون مستقر شده و ساختمان بیماران دیالیزی که متروکه شده بود و داشت تخریب می شد، فعال گردیده و رضایت بیماران افزایش یافته است.

وی  اضافه کرد: هر چند در انتصاب مدیر درمان  تامین اجتماعی دخیل بوده‌ام اما وام‌دار هیچ مدیر و مسئولی نیستم و تنها برای خدمت بیشتر به مردم تلاش می‌کنیم.

34 تخلف در دوران مدیریت سابق درمان تامین اجتماعی استان

خدر درادامه در پاسخ به سوال دیگری درخصوص این که «اقدامات صورت گرفته مربوط به دوران مدیریت سابق درمان بوده که در مدیریت خانم دارابی محقق شده است و هیچ اتفاق خاصی در این مدت نیفتاده است»، گفت: افزود:  شاید برخی کارمندان که در مجموعه درمان تامین اجتماعی ذینفع بوده به دلایلی با آنها برخورد شده، و با تغییر مدیریت درمان حاشیه سازی می کنند. من اطلاع دارم که 34 تخلف تنها از یک نفر در این مجموعه به تهران ارسال شده و با سختی زیادی به مدیریت غیربومی که نوعی مافیا بود پس از 11 سال پایان داده شد و یک فرد بومی مدیریت را برعهده گرفته است. حتی یکبار ربیعی وزیر سابق کار به من گفت در مدیریت درمان تامین اجتماعی بوشهر چه خبر است که تغییر مدیر ساده نیست.

قول می دهم چغادک بخش شود

خدری افزود: برای تبدیل شدن چغادک به بخش از صفر شروع کردم و با قاطعیت تمام ‌اعلام می‌کنم در سال آینده ساختمان بخشداری در چغادک مستقر خواهد شد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با اشاره به کم آبی از تلاش‌های استاندار و مسئولان در رفع این مشکل قدردانی کرد و گفت: با تلاش شبانه‌روزی امیدوارم تابستان آینده مشکل کم‌آبی در استان برطرف شده باشد.

هیچ مدیری با درخواست شخصی بنده مدیر نشده است

وی با بیان این  که هدف من حمایت از مدیران بومی است، اظهار داشت: اگر یک مدیر پیدا شود و بگوید با یک درخواست شخصی من به عنوان مدیر انتخاب شده است، فردا استعفا می‌دهم، اولویتم کارها و مشکلات مردم است.

اجرای طرح ریلی بوشهر به شیراز با حضور هیات دولت

خدری با اشاره به اجرای طرح ریلی بوشهر به شیراز گفت: اعتبارات لازم جذب شده و پیمانکار این پروژه مشخص و کارگاه تجهیز شده که عملیات رسمی به سفر رییس جمهور و هیات دولت موکول شده است.  که در آینده نزدیک با حضور یکی از مسئولان عالی رتبه کشور عملیات اجرای طرح ریلی بوشهر به شیراز آغاز می‌شود و این در حالی است که طرح ریلی بوشهر به اهواز ارائه شده است.

تخلف صورت گرفته در آموزش و پرورش استان از زبان خدری

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش بسیاری از بخش‌های آن دارای شاخص پایینی است تصریح کرد: از عملکرد مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر رضایت ندارم و این در حالی است که تخلفات عدیده‌ای در آموزش و پرورش استان بوشهر رخ داده است.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در پاسخ به سوال دیگری درباره این که وی با مدیرکل آموزش و پرورش استان مشکل دارد، گفت: در آموزش و پرورش بسیاری از بخش‌های آن دارای شاخص پایینی است و رتبه استان در زمینه قبولی کنکور در تراز استان نیست و از سویی در دوره مدیریت فعلی شاهد تبعیض ها و تخلفاتی هستیم که من به یک نمونه اشاره می کنم. مثلا سال گذشته از 50 بسته حمایتی مدارس غیرانتفاعی، دیلم 1 سهمیه، شهرستان گناوه 2 سهمیه و بوشهر 4 سهمیه دارند، ولی برازجان 31 بسته داده شده است. وقتی هم به آقای کرمی در این خصوص پیامک دادم، پاسخ داد این موارد در قالب پیام قابل توضیح نیست و باید نشستی برگزار کنیم، درحالی که با توجه به شاخص های جمعیتی بوشهر، این تبعیض قابل توجیه نیست.

وی افزود: همچنین تخلفاتی در دوره مدیریت کنونی آموزش و پرورش رخ داده که چون محرمانه در حال پیگیری است، اینجا بازگو نمی کنم،ایشان  برای انتخاب معاونین به صلاحیت و توانایی اعتقادی ندارند و آموزش و پرورش استان در این مدت ضربه های زیادی خورده است.

به گفته وی، دو خواهرش فرهنگی و دارای امتیازات مناسب هستند ولی از آنها خواسته ام که به هیچ وجه مدیر مدرسه نشوند تا زبان من برای پیگیری اتفاقات آموزش و پرورش بسته نشود، از این رو با توجه به ضرباتی که بر پیکره آموزش و پرورش طی سالیان اخیر وارد شده، باید درباره مدیریت آن اصلاحاتی صورت بگیرد.

حصر یک تصمیم حاکمیتی است

نماینده مردم بوشهر ، گناوه و دیلم در مجلس در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه نظرتان درباره رفع  حصر چیست؟ پاسخ داد: این موضوع چون در  حیطه اختیارات من نیست نمی توانم در این مورد اظهارنظر کنم. این موضوع یک تصمیم حاکمیتی است که چون ما چارچوب و قوانین را پذیرفته ایم به آن تمکین می کنیم، هرچند ممکن است صحبت و پیگیری هایی برای تغییر در آن صورت بگیرد، کما اینکه رییس جمهور یا مطهری نایب رییس مجلس در این زمینه پیشنهاداتی داشته اند، ولی چون در حوزه اختیارات ما نیست، تابع تصمیم حاکمیت هستم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید« نظر شما درباره 9 دی چیست»، گفت: 9 دی  روز وحدت ملی  است و مصادره  کردن این روز به حزب و جناحی خلاف است، چون 9 دی روز وحدت همه طیف ها علیه استکبار و دشمن است.

این نمانیده مجلس در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که پرسید،« شما در انتخابات آینده با چه  پرچمی وارد می شوید» گفت: با پرچم جمهوری اسلامی ایران.

پیگیری های نماینده برای جذب 600 نفر از کارکنان اخراج شده در منطقه ویژه

خدری در باره خبرهایی مبنی بر اخراج 600 نفر از کارکنان منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی گفت: این شمار نیرو در زمان مدیریت سابق جذب شده ولی با این حال به عنوان عضو کمیسون انرژی برای جذب مجوز بکارگیری آنها از وزیر نفت تلاش می کنیم.
وی افزود: در یکی از بخش های زیرمجموعه وزارت نفت در گچساران نیز در زمان مدیریت سابق 140 نیرو جذب و در زمان مدیریت جدید تصمیم به اخراج آنها گرفته شد که در این ارتباط تلاش برای گرفتن مجوز بکار گیری آنها در دست اجراست.

وضعیت نگران کننده ایرانجوان در جدول

وی درخصو ص وعده هایی که درباره باشگاه ایرانجوان بوشهر داده شد گفت: وضعیت تیم ایرانجوان در جدول نگران کننده است و تلاش داریم امسال این تیم در لیگ بماند و برای فصل بعد با تغییر کادر به جایگاه خوبی دست پیدا کند.

 

منبع: