خدری تاکنون قدم مثبتی برای فرهنگیان برنداشته است
آموزش و پرورش آماده مناظره با نماینده بوشهر است
پیغام: آموزش و‌پرورش استان بوشهر در واکنش به مصاحبه نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری اخیر به منظور شفاف سازی و تنویر افکار عمومی جوابیه منتشر کرد.
كدخبر: 105551
1397/10/11

پیغام: عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر ، گناوه و دیلم  در مجلس شورای اسلامی  در نشست اخیری که با خبرنگاران و رسانه های استان برگزار کرد به عملکرد مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، تخلفات و تبعیض هایی که در توزیع اعتبارت بسته های حمایتی میان مدارس غیرانتفاعی قائل شده بود، انتقاد کرد. درهمین راستا آموزش و پرورش استان بوشهر برای شفاف سازی و تنویر افکار عمومی جوابیه ای صادر کرد .

به گزارش «پیغام»، در ادامه متن  جوابیه  آمده است:

١-  در مورد عملكرد آموزش و پرورش استان در شاخص هاي آموزشي و پرورشي بايد به استحضار مردم شريف رسانده شود، هرچند تا رسيدن به وضعيت ايده آل و مطلوب فاصله داريم ولي در سال هاي اخير در مجموع در هيچ شاخصي نسبت به قبل افت نداشته ايم. اين ادعا را حاضريم در حضور رسانه و مدعيان با مستندات اثبات كنيم.
2-  ارتقای جایگاه استان بوشهر در کنکور سراسری، هم به لحاظ کمی و هم کیفی واضح و روشن است؛ نگاهی به آمارهای منتشره در گزیده های آماری سازمان سنجش آموزش کشور از سال ۹۲ تا سال ۹۶  نشان می‌دهد استان بوشهر از جایگاه بیستم کشور به جایگاه شانزدهم ارتقا یافته است.

3- در سال‌ های اخیر علاوه بر آمارهای کمی، از نظر میانگین نمره کل داوطلبین نیز استان بوشهر شاهد ارتقای جایگاه بوده است؛ افزایش رتبه های زیر هزار طی سال های اخیر نیز شاهدی دیگر بر مدعای این اداره کل می باشد تا جایی که تعداد افراد دارای رتبه زیر هزار از 110 نفر در سال ۹۴ به تعداد 211 نفر در سال ۹۷ رسیده است.داعیه این اداره کل این است که حداقل وضعیت آموزشی وجایگاه ما بدتر ازقبل نشده است.

4-   در عین حال این ادله به این معنا نیست که استان بوشهر در زمینه آموزش با مشکلاتی مواجه نیست و ضعف‌هایی ندارد بلکه به این معناست که آموزش و پرورش استان با درک درست شرایط و وضعیت آموزشی در سالهای گذشته و با بهره‌گیری از مشارکت تمامی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی بر آن شده تا هر ساله با اجرای طرح‌های کیفیت بخشی، مشکلات آموزشی را کاهش داده و شاهد رشد، توسعه و پیشرفت باشد.

5-  در شاخص هاي پرورشي، تربيت بدني، نيروي انساني و ... هم با قاطعيت و هم به صورت مستند حاضریم ارائه مي كنيم كه با تلاش همكاران پرتلاش مان شاهد رشد بوده ايم.

6-  در مورد بسته هاي حمايتي هم بايد  به اطلاع رسانده شودكه اين بسته هاي حمايتي مانند تجهيزات  و وسائل كمك آموزشي نيست كه بخواهيم بر مبناي تعداد دانش آموز و سهم هر منطقه توزيع كنيم، بلکه بسته هاي حمايتي را وزارت متبوع با هدف جبران كمبود نيروي انساني در مناطقي كه مشكلات بيشتري دارند در نظر گرفته است.

بديهي است مناطقي مانند دشتستان كه پراكندگي روستايي و جمعيت فراوان دانش آموزي دارندآموزش و پرورش استان مجبور است بيشترين استفاده را در آنجا داشته باشد. جالب است بدانيد اهالي و شورای اسلامی در دو روستاي دشتستان از آموزش و پرورش استان به وزارتخانه متبوع شكايت كرده اند كه چرا معلم رسمي براي آموزش دانش آموزان ما در نظر نگرفته اند و از بسته هاي حمايتي و نيروي آزاد استفاده شده است يا اينكه در بين استان هاي كشور استان سيستان و بلوچستان بيشترين استفاده را از اين بسته ها داشته است.
در استان ما هم برخي مناطق كه خوشبختانه مشكل نيروي انساني كمتري داشته اند اصلا از همان سال اول متقاضي بسته های حمایتی نشدند.

7-   در مورد انتصاب معاونین همكاران از میان شهرستان بوشهر هم گفته نماينده محترم تكذيب مي شود. هم اكنون يكي از معاونين اداره كل از شهرستان بوشهر مي باشد و حتما همكاران شايسته ديگري هم در بين فرهنگيان بوشهر وجود دارند و همچنین تعيين معاونين شهرستان ها و مناطق به روساي آن شهرستان ها و مناطق تفويض شده است.

خواسته نماینده محترم، گزینش و انتخاب افراد مذکور در محدوده ی شهر بوشهر  می باشد و این مساله انتخاب ها را محدود می کند.

البته بعضي از عزيزان بوشهري حاضر به پذيرش مسئوليت در سطح معاون اداره نيستند و بي شك عده اي هم كه خود متقاضي هستند ممكن است  شرایط پذیرش مسئوليت را دارا نباشند.

8-  در مورد "تخلفات عديده ديگر هم "آنقدر در فضاي مجازي و... گفته و نوشته شده كه نه تنها دستگاههاي نظارتي بلكه كمتر فردي است كه نشنيده باشد و البته پاسخ همه آنها در گفت و گو با رسانه های استان داده شده است.

اما سخن پایانی:

جناب خدری، نماینده محترم مردم بوشهر، گناوه و دیلم علی رغم تلاش های این اداره در راستای امکان هم افزایی، گفت و گو، تعامل و نقش همدلانه و فعالانه وی در مرتفع شدن مشکلات فرهنگیان استان و شهرستان های مزبور، تاکنون قدم مثبتی برنداشته اند و حتی تماس ها و پیام ها و درخواست ها برای این هدف نیز با بی اعتنایی مطلق وی مواجه شده است.

اگر منافع فرهنگیان و مردم برای ایشان دغدغه اصلی بود حاضر بودند فارغ از اختلافات با مدیرکل این سازمان، قدم های موثری در راستای مسائل و مطالبات فرهنگیان استان برمی داشتند، نه اینکه با جوسازی جاهای مختلف بخواهند هر فرد یا سلیقه ای که تابع محض نظرات وی نیست را از صحنه حذف کنند.

در عین حال، مدیرکل این سازمان حاضر است در مناظره علنی از زبان جناب خدری بشنود که این اداره کل و مدیر ارشد آن، چه تخلفات و ناکارآمدی هایی داشته اند.

بی گمان تابع محض داوری افکار عمومی خواهیم بود.

 

منبع: