مدیرکل هواشناسی استان بوشهر
ورود سامانه بارشی جدید به استان
پیغام: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از ورود یک سامانه جدید بارشی به استان خبر داد و گفت: بارندگی از روز چهارشنبه در سطح استان بوشهر آغاز می‌شود و احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد.
كدخبر: 105574
1397/10/11

به گزارش «پیغام»؛ فرج الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: از اواخر امروز یک سامانه بارشی به تدریج وارد غرب و جنوب غرب کشور می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به فعالیت این سامانه، پیش‌بینی می‌شود ضمن افزایش تدریجی ابر در آسمان استان، بارش خفیف و پراکنده باران از روز چهارشنبه در نقاط محدودی از سواحل شمالی استان آغاز شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: ظهر پنج شنبه تا اواخر پنجشنبه با نفوذ یک جبهه هوای سرد، ناپایداری‌های جوی تقویت و بارندگی‌ها به صورت رگبار باران همراه با رعد و برق، وزش تندباد و احتمال ریزش تگرگ در نیمه شمالی استان و با شدت کمتر در نیمه جنوبی استان ادامه یابد.

وی ادامه داد: با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط نیمه شمالی دور از انتظار نیست. این سامانه اواخر روز پنج شنبه از استان خارج می شود.

شکوهی‌پور افزود: عصر چهارشنبه تا عصر پنج شنبه به سبب وزش باد جنوب شرقی شدید نیمه شمالی خلیج فارس از بندر دیلم تا مطاف مواج و متلاطم است و در ادامه از پنج شنبه شب تا اواسط روز شنبه آینده به سبب وزش باد شدید شمال غربی سراسر خلیج فارس کاملا مواج و متلاطم خواهد بود.

وی گفت: از اواخر روز پنج شنبه و طی روزهای جمعه و شنبه آینده با استقرار توده هوای پرفشار و سرد بر جو استان و وزش باد شمال غربی، دمای هوا کاهش محسوسی خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد: بر این اساس نسبت به ایجاد تنش دمایی در مزارع کشاورزی طی این مدت هشدار داده می شود.

منبع: