مجوز صادرات 15درصد گوجه فرنگی بزودی ابلاغ می شود
پیغام:نماینده مردم شهرستان های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های صورت گرفته و کمک وزیر جهاد کشاورزی بزودی مجوز صادرات 15 درصد از گوجه فرنگی خارج از فصل کشور به استان های تولید کننده این محصول ابلاغ می شود.
كدخبر: 105576
1397/10/11

به گزارش «پیغام»؛ سید کمال الدین شهریاری روزسه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: استان های بوشهر، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، و هرمزگان امسال 790 هزار و 789 تن گوجه فرنگی خارج از فصل (در زمستان) از سطح 19 هزار و 942 هکتار برداشت می کنند.

وی بیان کرد: بدلیل همرسی و برداشت همزمان محصول گوجه فرنگی در این استان ها و ممنوع بودن صادرات آن قیمت این محصول با افت روبرو شده طوریکه کشور باعث زیان کشاورزان می شود.

شهریاری ادامه داد: در این ارتباط مقرر شد با هدف رونق بازار فروش گوجه فرنگی خارج از فصل کشور 15 درصد از مجموع تولید هر استان که چیزی معادل 120 هزار تن است، مجوز صادرات دریافت کند.

وی گفت: براین اساس سهم بوشهر، هرمزگان و فارس به ترتیب 65، 42 و 10 هزار تن و سیستان و بلوچستان و جنوب استان کرمان نیز به ترتیب 2 و یک هزار تن است.

شهریاری اظهار داشت: چگونگی توزیع مجوز بین صادرکنندگان گوجه فرنگی در هر استان زیر نظر ستاد تنظیم بازار و به نحوی است که مشکلات احتمالی از قبیل رانت و غیره ایجاد نشود.

منبع: