معاون قوه قضاییه:
شعار دستگاه قضا صلح و سازش است
پیغام: معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: فرهنگ صلح و سازش باید در شعار و عمل در سطح جامعه گسترش یابد و سیاست دستگاه قضا تقویت فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.
كدخبر: 105634
1397/10/16

به گزارش «پیغام» به نقل از مهر، حجت الاسلام هادی صادقی صبح یکشنبه در نخستین همایش استای صبر (صلح، سازش و بخشایش) در بوشهر با اشاره به اهمیت و فضسلت صلح و سازش اظهار داشت: صلح، سازش و عفو یک صبر ارزشمند است نه جهالت و درگیری و قدرت نمایی که از اخلاق جاهلیت است لذا باید فرهنگ عفو و صبر را در جامعه تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: شعار دستگاه قضا هم صلح و سازش است و این موضوع بلوغ دستگاه قضایی را نشان می دهد که صلح را بهتر از کشمکش می داند.

صادقی با بیان اینکه جامعه امروز به شدت نیازمند فرهنگ صبر و بخشایش است، بیان کرد: هر دو هویت ایرانی و اسلامی ما را به سوی صلح و سازش دعوت می کند و این فضیلت خصیصه ایرانی و پیام اسلام بوده است.

معاون فرهنگی قوه قضاییه اضافه کرد: مهربانی در ذات ایرانیان نهفته است اما فرهنگ غربی فرهنگ نامهربانی است حتی در خانواده غربی ها هم مهربانی اصل نیست.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایرانی و اسلامی ما را به سازش دعوت می کند، اظهار داشت: یکی از عوامل افزایش پرونده های قضایی این است که مردم گاهی از فرهنگ خودی فاصله گرفته و و صبر و گذشت در جامعه کم می شود لذا سیاست دستگاه قضایی این است که از این امر پیشگیری کند.

صادقی بیان کرد: تشکیل ستاد صبر در دستگاه قضا و استان‌ها به این دلیل است که همه آحاد جامعه دستگاه های دولتی، قضایی و مجلس در این ستاد مشارکت داشته باشند تا فرهنگ صبر در جامعه پاس بداریم.

معاون قوه قضاییه تصریح کرد: اگر  در برابر ناملایمات صبر پیشه نکنیم شاهد تضعیف جامعه و مردم خواهیم بود و یکی از نتایج مهم صبر این است که انسان در مواجهه با مسائل و مشکلات تشخیص درستی داده و به خوبی عمل می کند.

وی گفت: فرهنگ صلح و سازش باید در شعار و عمل در سطح جامعه گسترش یابد و سیاست دستگاه قضا تقویت فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.

 

منبع: