نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس:
افزایش اعتبار محیط زیست دربودجه 98 نقطه قوت این لایحه است
پیغام:نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اهمیت مسایل محیط زیست افزایش اعتبار این سازمان در بودجه سال 1398، نقطه قوت این لایحه است.
كدخبر: 105653
1397/10/18

به گزارش «پیغام»؛سکینه الماسی در گفت وگو با ایرنا با تاکید بر رعایت انضباط مالی در بودجه افزود: اعمال راهکارهای محیط زیستی برای بهبود شرایط آب و هوایی و منابع طبیعی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است که در لایحه بودجه سال 98 بخوبی مد نظر قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: توجه به معیشت مردم و ضرورت عدالت اجتماعی نیز یکی دیگر از نقاط قوت لایحه بودجه سال 98 است.

الماسی ادامه داد: در این ارتباط اصلاح ساختار دریافت یارانه ها و سیاست های یارانه ای در لایحه بودجه 98ضروری است.

وی گفت: لزوم توجه ویژه به حوزه آموزش و مهارت آموزی افراد از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و برهمین اساس دولت باید اعتبارات مورد نیاز این بخش را در بودجه لحاظ و اعتبارات ویژه ای برای ایمن سازی و سالم سازی مدرسه ها پیش‌ بینی کند.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: یکی از ضعف های لایحه بودجه سال 98 شفاف نبودن آن است و بالا بودن بودجه شرکت های دولتی که بخش زیادی از بودجه را شامل می شود سبب شده تا آن طور که باید بودجه شفافی را شاهد نباشیم.

الماسی بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه لایحه بودجه 98 تا حد زیادی به افزایش درآمدهای قابل تحقق در آینده موکول شده است میزان هزینه کرد دولت و اینکه چه میزان با کسری بودجه روبرو هستیم قابل تشخیص نیست.

وی بیان کرد: بودجه باید بر مبنای برنامه پنج ساله ششم توسعه تدوین و با آن هماهنگ باشد و به نحوی تدوین شود که بتواند تحولات آینده را مدیریت کند این در حالی است که اغلب بودجه در کشور ما چشم انداز و آینده نگری ندارد و تنها بین نهادهای مختلف تقسیم می شود.

منبع: