روزانه 85 میلیون متر مکعب گاز وارد شبکه سراسری گاز شد
مجری فاز ۱۲ پارس جنوبی با اشاره به اینکه این فاز با توان متخصصان داخلی راه‌اندازی شده است، گفت: اکنون روزانه ۸۵ میلیون متر مکعب گاز از پالایشگاه نهم فاز ۱۲ پارس جنوبی به شبکه سراسری منتقل می‌شود.
كدخبر: 105771
1397/10/29

به گزارش«پیغام»به نقل از تسنیم،سید محمد مهدی هاشمی در جمع خبرنگاران در عسلویه با بیان اینکه فاز 12 پارس جنوبی در اسفند ماه سال 1393 به طور رسمی افتتاح شد،اظهار داشت: فاز 12 پارس جنوبی به عنوان یک طرح مهم و پیچیده در زمان تحریم راه‌اندازی شد و روزانه 85 میلیون متر مکعب گاز وارد شبکه سراسری گاز شد.

وی، فاز 12 میدان پارس جنوبی را تجلی خودباوری و توان متخصصان ایرانی دانست و تصریح کرد: تمام قطعات مورد نیاز فاز 12 پارس جنوبی با توان متخصصان داخلی ساخته و نصب می‌شود که تحول مهمی در این فاز ایجاد کرده است.

مجری فاز 12 پارس جنوبی از ساخت 4 هزار قطعه پالایشگاه فاز 12 پارس جنوبی در سه سال گذشته خبرداد و افزود: از زمان راه‌اندازی فاز 12 تاکنون با تولید بیش از 4 هزار قطعه مهم و حساس به روش‌های نوین و دانش بنیان مطابق استانداردهای روز دنیا بیش از 2 میلیون دلار صرفه جویی ارزی  شده است.

هاشمی با بیان اینکه پالایشگاه نهم در فاز 12 پارس جنوبی دارای 8 ردیف شیرین سازی است،افزود: یک قطعه در یک ردیف شیرین سازی پالایشگاه فاز 12 یک میلیارد و 250 میلیون تومان صرفه جویی شده و این در حالی است که با احتساب  8 ردیف شیرین سازی این پالایشگاه و ساخت قطعات مورد نیاز میزان صرفه جویی ارزی رقم چشمگیری است.

وی با بیان اینکه متخصصان ایرانی ساخت قطعات پارس جنوبی را بومی سازی کردند گفت: متخصصان توانمند ایرانی در کارگاه فاز 12  پارس جنوبی با بومی سازی ساخت قطعات، انحصار آمریکا و شرکت‌های بزرگی چون زیمنس را شکسته‌اند.

مجری فاز 12 پارس جنوبی از تولید 15 درصد گاز کشور در فاز 12 پارس جنوبی خبرداد و افزود: با تکیه بر توان داخلی و ساخت قطعات مورد نیاز اکنون در اوج تحریم‌ها و کارشکنی‌ها پالایشگاه فاز 12 با انتقال روزانه 85 میلیون متر مکعب گاز به خط سراسری  15 درصد گاز کشور را تامین می‌کند.

 

منبع: