اتفاقی ناگوار در بیمارستان بوشهر؛
چه کسی مقصر فوت سوزان کریمی است؟
در روزهای اخیر خبری عجیب در فضای مجازی استان بوشهر دست به دست شد که دل همه مردم را به درد آورد، آن هم داستان دختری بود که برای عمل زیبایی به بیمارستان خاتم‌الانبیا پایگاه هوایی بوشهر مراجعه کرده و طی اتفاقاتی عجیب و غریب جان خود را از دست داده است.
كدخبر: 106048
1397/11/11

 امیرحسین حقیقی: در روزهای اخیر خبری عجیب در فضای مجازی استان بوشهر دست به دست شد که دل همه مردم را به درد آورد، آن هم داستان دختری بود که برای عمل زیبایی به بیمارستان خاتم‌الانبیا پایگاه هوایی بوشهر مراجعه کرده و طی اتفاقاتی عجیب و غریب جان خود را از دست داده است. شاید این موضوع سوژه خیلی حساسی باشد اما سعی کردیم که جزئیات این اتفاق را به مخاطبان شرح دهیم.

در این گزارش از گفته‌های 2 نفر از نزدیکان مرحوم کریمی استفاده کرده‌ایم که به‌طور اختصاصی برای ما توضیح داده‌اند که چه اتفاقی در اتاق عمل بیمارستان رخ داده است.

صحبت‌های همراه سوزان کریمی و رخ‌دادهایی که در بیمارستان اتفاق داده است:من روز یکشنبه 7 بهمن‌ماه به همراه سوده و سوزان کریمی برای عمل زیبایی بینی به بیمارستان خاتم الانبیا رفتیم. نوبت عمل سوزان ساعت 8:15 صبح بود که به اتاق عمل برده شد. حدود ساعت 11:30 بود که ما رفتیم پرسیدیم که وضعیت عمل چگونه است، که مسوولان بیمارستان گفتند دکتر دیر آمده است و عمل با تاخیر انجام شده.

در ادامه ساعت 12:30 بود که نوبت عمل به سوده کریمی رسید که از قبل خبر داده بودند که برای عمل حاضر شود و قرار است تا چند دقیقه دیگر به اتاق عمل برود. اما در این میان به ما خبر دادند که دستگاهی در اتاق عمل خراب شده و باید سوده کریمی را به بخش برگردانید تا دستگاه درست شود و دوباره به اتاق عمل برود. ما که از بهانه خرابی دستگاه تعجب کرده بودیم گفتیم که اگر مشکلی وجود دارد کار عمل زیبایی را به فردا بیاندازید که با پیشنهاد ما مخالفت کردند و گفتند درست می‌شود.

حدود ساعت 13:30 بود که متوجه اتفاقات عجیبی در بیمارستان شدیم، در این زمان 2 مامور لباس شخصی به بیمارستان آمده که بیسیم در دست داشتند، آنها با پرستاران صحبت کردند و سپس نزد ما( من و سوده) آمدند و گفتند باید از ساختمان بیمارستان خارج شوید زیرا بازرسی داریم! با تعجب پرسیدیم بازرسی برای چی؟ گفتند که ما چند روز است روزانه بازرسی‌هایی انجام می‌دهیم. حتی آنها به ما گفتند که اگر وسیله نقلیه دارید بردارید و به خانه بروید اگر هم ندارید با تاکسی بروید!

در ادامه من آمدم به درب ورودی بیمارستان، در اینجا سربازی را دیدم که دوان دوان آمده و می‌گوید درها را ببندید و هیچکس را به داخل راه ندهید. در این لحظه من که شوکه شده بودم دیدم که مادر سوزان با چهره‌ای پریشان به سمت من می‌آید و به من اشاره کرد که بیا.

مادر سوزان اینجا به من گفت که خانمی با من تماس گرفته و اعلام کرده که دختر شما هنگام عمل ایست قلبی کرده و به کما رفته، مادر سوزان که نمی‌دانست باید چکار کند فقط می‌گفت حیف سوزان، حیف جوانی‌اش. در این لحظه من به داخل بیمارستان دویدم و رفتم که باز آن 2 مامور را دیدم که پشت در اتاق عمل ایستاده‌اند، دوباره از آنها پرسیدم که چه شده است و ماجرا را برایش توضیح دادم که یک نفر به ما تلفن زده و گفته حال سوزان خوب نیست.

یکی از ماموران به من گفت که چند دقیقه صبر کن تا وضعیت مشخص شود، دوباره از یکی از پرستاران سوال کردم که گفت بیمارتون حالش بد شده و داریم روش کار می‌کنیم. در ادامه من و مادر سوزان را از بیمارستان بیرون کردند و بلافاصه تعداد زیادی مامور اطراف بیمارستان جمع شدند و ما مجبور شدیم آنجا را ترک کنیم. حدود ساعت 16 بود که به خانواده کریمی خبر دادند که سوزان فوت شده است.

صحبت‌های دایی سوزان کریمی: دختر خواهر من صحیح و سالم برای عمل بینی به دکتر شقاقی و دکتر مهمان‌نواز مراجعه می‌کند، در روز عمل که دو خواهر سوده و سوزان کریمی به بیمارستان می‌روند. البته ما تازه متوجه شدیم که دکتر شقاقی با مجوز دکتر مهمان‌نواز پا به اتاق عمل‌ها می‌گذاشته و بدون مدرک فوق تخصصی کار می‌کرده است. جالب است که ایشان تمام دستمزد خود را به صورت نقد طلب می‌کرده است.

خلاصه بدین ترتیب این اتفاق رخ داده است، مسوولان و پزشکان هم دارند فیلم بازی می‌کنند تا ماجرا لووس شود. ما شکایت‌های رسمی هم کرده‌ایم؛ ما به‌عنوان مدعی عمومی از دادستان بوشهر تقاضا داریم که به این ماجرا ورود کند و جلوی این جنایت‌ها را بگیرند. همه می‌دانیم که این اولین بار نیست که چنین اتفاقاتی در بوشهر و در این بیمارستان رخ می‌دهد.

در تماس با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی درباره جزئیات این ماجرا پیگیر شد که گفته شد، اولین چیزی که مشخص است این بیمارستان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیست و اگر هم نظارتی صورت پذیرد روی پزشکان است.

درباره این پرونده باید گفت که هنوز جزئیات دقیقی در دست نیست زیرا 3 نهاد جداگانه یعنی پزشکی قانونی، دادستانی و علوم پزشکی در حال رسیدگی به این پرونده هستند. باید گفت که روند اینگونه پرونده‌ها معمولا طولانی است و به این زودی‌‌ها رای نهایی صادر نمی‌شود.

در پایان باید گفت که این اولین باری نیست که چنین اتفاقاتی در استان بوشهر رخ می‌دهد، قطعا همه ما روایت چنین رخ‌دادهایی را در مراکز درمانی شنیده‌ایم که در پایان حقی در این میان پایمال شده است.

گفتنی است پس از تکمیل شدن پرونده و مشخص شدن مقصران اصلی این اتفاق، گزارشی در این خصوص در روزهای آینده منتشر خواهد کرد.

منبع/ بامداد جنوب 

منبع: