مدیر کل امور بانوان بوشهر:
گزینش‌ها و انتصاب بانوان فارغ از نگاه جنسیتی است
پیغام: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: سهم بانوان در پست‌های مدیریتی استان بوشهر به ۱۴ درصد رسید.
كدخبر: 106125
1397/11/15

به گزارش «پیغام»؛ مریم آذرشب در گفت‌وگو با مهر با تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پیرامون تحولات صورت گرفته در دوران انقلاب در حوزه بانوان اظهار داشت: در این ایام همه سعی در مقایسه زمان گذشته نسبت به اتفاق‌ها و رویدادهایی که تا امروز از عمر پربرکت انقلاب اتفاق افتاده است دارند.

وی گفت: برای مقایسه تحولات این دوران نیاز به این نیست که خیلی به عقب برگردیم وحتی مشاهده تحولات چند سال اخیر نیز در مورد بانوان نشان می‌دهد که چه اتفاق ها و تحولات مثبت و خوبی در دوران انقلاب در این حوزه رخ داده و روند روبه رشدی در مورد شاخص‌هایی که در حوزه بانوان و خانواده با آنها روبرو هستیم اتفاق افتاده است.

آذرشب گفت: یکی از بهترین اتفاقات در حوزه بانوان ایجاد زمینه حضور بانوان  توانمند و شایسته استان در قبول مسئولیت ها و واگذاری پست های مسئولیتی به بانوان با ظرفیت و توانای استان است که افزایش چشمگیری داشته است و باید از نگاه ویژه استاندار بوشهر به این مهم تقدیر کرد.

وی تصریح کرد: قبل از حضور گراوند در استان بوشهر انتصاب بانوان این رشد را نداشت به گونه‌ای که تا قبل از مسئولیت ایشان تنها شش درصد از پست های مدیریرتی سهم بانوان در استان بود اما در یک سال تصدی ایشان این عدد به ۱۴ درصد رسیده است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: هرچند تا رسیدن به تکلیف واگذارشده و الزام برای واگذاری ۳۰ درصد پست های مدیریتی استان به بانوان فاصله داریم ولی با این روند و نگاه و رویکرد مثبت استاندار بوشهر خیلی زودتر به این درصد و شاید بالاتر از این تکلیفی که سیستم دولتی مشخص کرده دست خواهیم یافت.

انتصاب بانوان فارغ از نگاه جنسیتی

وی گفت: گزینش‌ها و انتصاب بانوان فارغ از نگاه جنسیتی بر مبنای شایستگی و توانمندی های که در وجود بانوان گزینش شده مشاهده شده انجام شده است و بانوان نیز اگر اعتمادی به آنها شده و فضایی برای فعالیت بیشتر آنها ایجاد شده قدر این فضا را دانسته اند و وبا فعالیت ها و عملکرد خوب و شایسته خود  پاسخ اعتمادی که مدیریت ارشد استان به آنها داشته را داده‌اند.

وی گفت: در شاخص هایی مانند آموزش و بهداشت آنقدر روند روبه رشد ما شتاب داشته که قاعدتا نیاز نیست حتی یک دوره چهل ساله را بررسی کنیم و پوشش تحصیلی و نرخ باسوادی بالای ۸۶ درصد برای بانوان نشان می‌دهد که فضای آموزشی برای دسترسی به مقاطع تحصیلی تا آموزش عالی  در استان بسیار خوب فراهم شده است و بانوان بدون هیچ گونه محدودیتی می توانند در این فضا فعالیت کنند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: وقتی فرد مجهز به سلاح علم و دانش می شود فضایی را می طلبد تا بتواند از  دانش کسب شده خود استفاده کند که به مسئله اشتغال می رسد.

وی افزود: در زمینه اشتغال با اعطاء تسهیلات خوب هم در اشتغال فراگیر و هم اشتتغال پایدار روستایی و عشایری سیستم دولتی این فضا را فراهم کرده تا تسهیلاتی را در اختیار بانوان کارآفرین و دارای خلاقیت و خوشفکر قرار دهد که براساس فضای ایجاد شده توانایی ها و ظرفیت های خود را به کار گیرند و سیستم را از دانش وتوانایی های خود بهره مند کنند.

بهبود فضای کسب و کار برای بانوان

آذرشب ادامه داد: برنامه های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری را نیز به همین سمت هدایت کرده ایم و تمام تلاش ما این بوده که فضای کسب و کار برای بانوان مناسب و براساس نیازهایی که در این حوزه وجود دارد باشد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر اظهار داشت: لازم است که ما برنامه ریزی ها را بیشتر به سمت مواردی که به  خانم ها کمک می کند تا حضوری توانمند تر و قدرتمند تر در فضای کسب و کار داشته باشند و ریسک پذیری را که در بانوان شاید به دلیل د حضور کمتر نسبت به مردان در فضای کسب و کار تجربه کرده بودند پایین بیاوریم.

وی گفت: در برنامه‌ریزی‌ها سعی شده که ریسک پذیری فضای کسب و کار را برای بانوان پایین‌تر بیاوریم و آموزش‌هایی را در حوزه کارآفرینی، ایده‌پردازی، راه اندازی یک کسب و کار از صفر تا صد با همکار ی جهاد کشاورزی و فنی حرفه ای به صورت یک تعامل و همکاری  بین بخشی شروع کردیم.

وی اضافه کرد:  امید است که با برنامه ریزی های صورت گرفته متناسب با توانایی ها و ظرفیت های بانوان و نیاز آنها و متناسب با ظرفیت هاو با بهره گیری از قابلیت های بومی استان این کسب و کارها را راه اندازی کرده و بانوان را امیدوار وارد فضای کسب و کار کنیم.

منبع: