پرداخت سهم 15 درصد دولت برای ساخت 2 سد در دشتی
پیغام: استاندار بوشهر گفت: 840 میلیارد ریال برای ساخت سد های دشت پلنگ و باغان دشتی این استان تامین و پرداخت شده است.
كدخبر: 106149
1397/11/16

به گزارش «پیغام» به نقل از ایرنا، عبدالکریم گراوند در جمع عشایر ایل قشقایی منطقه دشت پلنگ دشتی افزود: با وجود مشکلات اقتصادی و مالی دولت اما با توجه به پیگیری های نماینده مردم دشتی وتنگستان در مجلس و مسئولان استان بوشهر و شهرستان دشتی 840 میلیارد سهم 15 درصد دولت برای تامین هزینه فایناس خارجی برای احداث 2سد بزرگ دشت پلنگ و باغان شهرستان دشتی تامین و به حساب شرکت خارجی برای ساخت این سد پرداخت شده است.

وی افزود: در زمان حاضر برای احداث این سد ها هیچ مشکل و نگرانی بابت تامین هزینه و اعتبارات مالی وجود ندارد و بزودی کارهای اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

استاندار بوشهرتاکید کرد: با احداث سد دشت پلنگ این منطقه به فرش سبز استان بوشهر و منطقه جنوب کشور تبدیل خواهد شد.

گراوند اضافه کرد: سد قیز قلعه نیز در این منطقه تکمیل و آماده بهره برداری شده و بزودی با حضور مسئولان وزارت نیرو افتتاح می شود.

وی افزود: یکی از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید توجه ویژه به مناطق محروم و توسعه وعمران این مناطق است و در کنار همه سختی‌ها، کار سازندگی در مناطق محروم متوقف نشد و پروژه های این مناطق با سرعت در دست اجراست.

گراوند افزود: از مهمترین مشکلات امروز کشور اشتغال جوانان است که دغدغه اصلی مسئولان نظام است و همه باید با اتحاد وهمدلی با توجه به ظرفیت های هر منطقه برای حل آن تلاش کنیم.

استاندار بوشهر افزود: با تلاش مسئولان این استان امسال پروژه های افتتاح شده در دهه فجر بیش از 94 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است و در شهرستان دشتی بیش از 260 درصد افزایش دارد که از میانگین استانی بیشر است.

گراوند به مشکلات مطرح شده توسط عشایر منطقه اشاره کرد و افزود: با اجرای سد دشت پلنگ و طرح های توسعه ای بزودی منطقه دشت پلنگ دشتی به بهترین منطقه توسعه یافته استان بوشهر تبدیل خواهد شد.

فرماندار دشتی گفت: منطقه دشت پلنگ با بیش از سه هزار هکتار مزارع کشاورزی و باغ مرکبات قطب اول کشاورزی دشتی و استان بوشهر است.

عبدالله نادری افزود: در دولت تدبیر وامید کارهای بزرگی در این منطقه انجام شده در زمان حاضر 99 درصد مزارع و باغ های دشت پلنگ با شیوه های نوین آبیاری می شود که از جمله دستاوردهای 2 سال اخیر این دولت است.

وی از تلاش های نماینده دشتی و تنگستان در مجلس و استاندار بوشهر درتامین اعبتارات سد دشت پلنگ و باغان و تامین اعتبارات از منابع ملی قدردانی کرد.

نادری اضافه کرد: در سال جاری 12 میلیارد ریال از اعتبارات ملی واستانی برای اجرای پروژه های عشایری در شهرستان دشتی اختصاص یافته که در زمنیه بهبود وضعیت رفاهی و معیشتی زندگی عشایر دشتی هزنیه خواهد شد.
نادری بیان کرد: شهرستان دشتی با 2240 نفر جمعیت عشایری دومین منطقه عشایر نشین استان بوشهر است که با 70 هزار راس دام سبک نقشی مهم در تامین مواد غذایی منطقه دارند.

منبع: