مانور عملیاتی اطفاء حریق ،امداد و نجات و مقابله با آلودگی درکنگان+عکس
پیغام: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: مانور عملیاتی اطفاء حریق، امداد ونجات و مقابله با آلودگی در بندر کنگان با موفقیت انجام شد.
كدخبر: 107192
1397/11/18

به گزارش«پیغام» به نقل از روابط عمومی، سیاوش ارجمند زاده در اینباره گفت:در راستای آمادگی همه جانبه  تیمهای عملیاتی در بنادر  و آشنایی با اخرین متددها و استاندارد های بین المللی،مانورعملیاتی اطفاء حریق،امداد و نجات و مقابله با آلودگی در فاصله یک مایلی حوضچه بندر کنگان انجام شد.

ارجمند زاده افزود:در این مانور عملیاتی و بر اساس سناریوی تعیین شده، پس از اعلام فرمانده موتور لنج باری با مرکز کنترل ترافیک دریایی کنگان مبنی بر آتش سوزی شناور و مفقود شدن دونفر از خدمه بلافاصله هماهنگی های لازم انجام شد و شناور ناجی ۸ و ید کش های نجف و ذهاب به موقعیت اعزام شدند.

وی عنوان کرد: با رسیدن شناورهای ناجی ۸ و یدکشهای نجف و ذهاب به موقعیت به سرعت عملیات اطفائ حریق آغاز گردید و آتش تا حد زیادی تحت کنترل درآمد همچنین دو خدمه مفقود شده موتور لنج باری نیز توسط ناجی ۸ رویت و از آب گرفته شدند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد:با اعلام ناخدای لنج حادثه دیده مبنی بر سوراخ شدن مخزن سوخت و سرازیر شدن گازوئیل به دریا هماهنگی  با تیم مقابله با آلودگی انجام گرفت وتیم مربوطه به همراه تجهیزات موردنیاز توسط یدک کش فتح المبین به منطقه اعزام شد.

وی اشاره کرد: با حضور شنار فتح المبین و تیم مقابله با آلودگی در موقعیت اعلام شده عملیات بوم اندازی  بسرعت انجام و ضمن جلوگیری از گسترده شدن سطح الودگی،اقدامات در خصوص جمع آوری الودگی  صورت گرفت.

ارجمند زاده اظهار داشت: در ادامه این عملیات لنج حادثه دیده توسط شناور ذهاب بصورت یدک و با اسکورت شناور نجف به حوضچه بندر کنگان انتقال پیدا کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ضمن تقدیر از تمامی تیمهای حاضر در این مانور عملیاتی گفت:  تیمهای شرکت کننده در مانور،ضمن رعایت تمامی استاندارها، مانور را طبق سناریو و در زمان مقرر با موفقیت به پایان رساندند.
گفتنی است، در این مانور عملیاتی تیمهایی از هلال احمر،نیروی انتظامی و شیلات شهرستان کنگان نیز همکاری تنگاتنگی را داشتند.

 

 
مانور
مانور
مانور
مانور
مانور
مانور
مانور
مانور

 

 

 

منبع: