هشدار پلیس فتا در تهیه بلیط های اینترنتی
با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز پلیس فتا نسبت به بلیط های اینترنتی هشدار داد.
كدخبر: 107370
1397/11/30

به گزارش«پیغام»؛سرهنگ محمدپور رئیس پلیس فتای استان درگفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: سودجویان اقدام به راه اندازی سایت های جعلی می کنند و با سواستفاده از حساب کارتی کاربران، حساب آنها را خالی می کنند.

وی افزود: توصیه برای جلوگیری از کلاهبرداری اینترنتی هنگام رزور یا تهیه بلیط کاربران باید به سایت های معتبر مراجعه کنند و آدرس سایت را در یو آر ال بالای صفحه مرورگر تایپ کنند و از کپی کردن یا رفتن به لینک های سایت های مختلف پرهیز کنند.

سرهنگ محمدپور گفت:در هنگام پرداخت هزینه، درگاه بانکی را ازنظر امنینت مورد بررسی قرار دهند تا حتما از پروتکل https استفاده کرده باشد.

رئیس پلیس فتای استان افزود: از جستجو شرکت ها یا تعاونی در موتورهای جستجو خودداری کنند زیرا مجرمین سایبری با بارگذاری سایت جعلی کاربران در حوزه به دام می اندازند و حساب را خالی می کنند.

وی ادامه داد: هنگام وارد نموندن اطلاعات حساب، از صفحه کلید مجازی استفاده کنند و از کپی اعداد ارقام و رمزهای بانکی خودداری کنند.

سرهنگ محمدپور بیان کرد:درصورت مواجه با موارد مشکوک ازسایت پلیس به نشانی cyberpolic.ir یا شماره 110به پلیس اطلاع دهند تا در اولین فرصت ممکن با همکاری مراجع قضایی مجرمین سایبری را شناسایی و دستگیر کنیم.
 

منبع: