مردان فعال‌تر، مردان سالم‌تر
هفته اول اسفند به عنوان هفته ملی سلامت مردان ایران نام‌گذاری شده که شعار امسال این هفته، «مردان فعال‌تر، مردان سالم‌تر» است.
كدخبر: 107434
1397/12/02

به گزارش«پیغام»به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر؛ مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به شیوع کم‌تحرکی و تأثیر آن بر ابعاد سلامت افراد، سازمان بهداشت جهانی شعار مردم فعال‌تر، برای جهانی سالم‌تر را در دستور کار خود قرار داده و بر همین اساس، موضوع کم‌تحرکی و فعالیت جسمانی به عنوان محور فعالیت‌های هفته سلامت مردان در نظر گرفته شده است.

دکتر آزیتا انارکی افزود: به همین منظور ستاد برگزاری هفته ملی سلامت مردان ایران محور اصلی پویش خود را تأکید بر ترویج فعالیت جسمانی و لزوم برنامه ریزی همه‌جانبه مدیران برای دستیابی به محیط زندگی، کار و تحصیل حامی فعالیت جسمانی قرار داده است.

وی ادامه داد: این ستاد گروه مخاطب اصلی خود را جامعه مردان و خانواده‌های آنان، مدیران حوزه‌های مختلف، مدیران سلامت و ارائه‌دهندگان خدمات سلامت در نظر گرفته است.

انارکی بیان کرد: در همین زمینه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر طرح‌هایی باهدف پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری‌ها، تشکیل پرونده سلامت الکترونیکی، ارائه خدمات ارزیابی فعالیت جسمانی، تعیین شدت فعالیت افراد و انجام مشاوره در تمام گروه‌های سنی (مردان و زنان) در دست اجرا دارد.

هفته ملی سلامت مردان در سال ۹۷ از چهارشنبه اول اسفند شروع شده و تا سه شنبه هفتم اسفند ادامه دارد.

نام‌های این هفته عبارتند از:

چهارشنبه، اول اسفند: مردان فعال و بهره‌وری در محیط کار دوست‌دار فعالیت بدنی.

پنجشنبه، دوم اسفند: نقش مستقیم و غیرمستقیم فعالیت جسمانی در پیشگیری و درمان بیماری‌های غیر واگیر، واگیر، سلامت روانی و اجتماعی.

جمعه، سوم اسفند: پدران، مشوق فعالیت جسمانی پسران و سایر اعضای خانواده.

شنبه، چهارم اسفند: شهر دوست‌دار فعالیت جسمانی (پیاده‌روی/ دوچرخه‌سواری و ...).

یکشنبه، پنجم اسفند: ایمنی و استاندارد در فعالیت‌های ورزشی.

دوشنبه، ششم اسفند: مردان جوان فعال‌تر، عملکرد تحصیلی بالاتر.

سه‌شنبه، هفتم اسفند: زندگی طولانی‌تر برای سالمندان و بیماران فعال.

منبع: