خبر خوش شهردار بندر بوشهر در آستانه عید نوروز ؛
طرح تجدید نظر در طرح تفصیلی سکونت گاههای محلات جنوبی به تصویب رسید
پیغام: شهردار بوشهر از به تصویب رسیدن طرح تجدید نظر در طرح تفصیلی سکونت گاههای واقع در حریم ۷-۱۰ کیلومتری نیروگاه اتمی بوشهر توسط دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری خبر داد .
كدخبر: 107709
1397/12/16

به گزارش«پیغام»،سید نورالدین امیری شهردار بندر بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهر به عنوان پدیده ای پیچیده و پویا است که در گذر زمان همواره دچار تحولاتی کالبدی، اجتماعی، اقتصادی و  فرهنگی  می شود. در نتیجه رشد سرسام آور شهرها و مدیریت شهری به علت فقدان منابع و زمان لازم برای پاسخگویی به نیازهای فزاینده شهروندان، دچار معضلی گردیده که رهایی از آن را تنها در چارچوب راه حل های نوین می توان جستجو کرد.

وی افزود: ضرورت تهیه و تصویب چنین طرحهایی به مشکلات شهری بر می گردد که حاصل افزایش جمعیت و جریان مهاجرت به آنها می باشد.

امیری خاطر نشان کرد: طرح تفصیلی از جمله طرحهای رایج در کشور است که برای نظم و نسق بخشیدن به عرصه های شهری و تعریف خطوط کلی توسعه، پس از بررسی وضعیت موجود و نیازسنجی های متناسب، ارزیابی قدرت عمل مولفه های تاثیرگذار و همچنین با آینده نگری واقع بینانه بر اساس افق های زمانی برای شهرها تهیه می شوند.

وی  اظهار داشت: براساس طرح تفصیلی نیروگاه اتمی بوشهر مساحت محدوده طرح ۸۸۸ هکتار  سکونتگاه های واقع در طرح شامل، تنگک اول و دوم و سوم، امامزاده، ریشهر، رایانی و سرتل می باشد.

امیری در ادامه خاطر نشان کرد: کلیه نقشه های طرح بر اساس ‌وضعیت اجتماعی و اقتصادی مردم همان محدوده ، در طرح کاملا لحاظ و بر اساس آن اصلاحات لازم صورت گرفته و نقشه های طرح بر اساس آخرین نقشه به روز شده  وضع موجود تهیه گردیده است.

شهردار بوشهر افزود:تغییر در ضوابط شامل حداقل تفکیک از 250، 300 و 350 متر بطور کل به 240 متر کاهش یافته و تراکم مسکونی نیز از حدود 70 درصد به 120 درصد ( دو طبقه) افزایش داده شده است.

امیری با بیان این که در این طرح سطح اشغال از ۳۵  و ۴۰ و ۴۵ به ۶۰ درصد همانند سایر نقاط شهر افزایش یافت، گفت: با تجدید نظر در طرح تفصیلی سکونت گاههای محله های جنوبی مساحت قسمت مسکونی از ۱۸۹ هکتار به حدود ۳۲۰ هکتار افزایش یافت.

شهردار بوشهر یادآور شد: کلیه زمینهای دولتی واقع در محدوده طرح به کاربری های عمومی شامل پارک، آموزشی، فرهنگی ، بهداشتی و تاسیسات و تجهیزات شهری اختصاص یافت.

امیری در ادامه اضافه کرد: کلیه معابر موجود در محدوده شناسایی و  در طرح مشخص گردید،سطوح و سرانه کاربری های عمومی، شامل پارک، آموزشی، فرهنگی و... طبق استاندارد شهرسازی افزایش یافت.

شهردار بوشهر بیان داشت: کلیه معابر شهری تدقیق و معابری که در نقشه بر روی منازل مردم قرار داشت  اصلاح شد.

شهردار بندر بوشهر، توسعه و پیشرفت متوازن زیرساختهای مناطق شهری، ارتقای سرانه خدمات اجتماعی، هدف دار شدن ساخت و ساز، رونق ساخت و ساز، کاهش بار ترافیکی و ارتقای محیط شهری را از دیگر مزایای طرح تفصیلی جدید برشمرد.

 

منبع: