یازدهمین همایش بزرگداشت هفته روز بوشهر؛
شهروند افتخاری و چهره ماندگار بوشهر تجلیل شدند +عکس
پیغام: آیین تجلیل ازشهروند افتخاری و چهره ماندگار بوشهر از سری برنامه نکوداشت هفته روز بوشهر با حضور مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم روز جمعه 17 اسفندماه در تالار بزرگ لیان بوشهر بر گزارش د.
كدخبر: 107733
1397/12/18

به گزارش «پیغام»  شهردار بوشهر در این آیین  گفت: بوشهر دارای مفاخر و بزرگان بسیار زیادی است که در طول تاریخی بزرگان فراوانی در این استان حضور داشته‌اند.
سید نورالدین امیری با بیان این  که بوشهر به عنوان پایتخت نخستین ها در طول تاریخ است، افزود: گرامیداشت هفته بوشهر، پاسداشت میراث گرانبهایی است که از زنان و مردان غیور و مرزداران شجاع بوشهر در طول تاریخ به ما رسیده است.

وی  با اشاره  به  انتخاب چهره ها ماندگار و شهروند افتخاری بوشهر اظهار داشت: با تجلیل از عاشوری‌نژاد به عنوان شهروند افتخاری و خواجه به عنوان چهره ماندگار در حقیقت از مقام ارزشمند معلمان، فرهنگیان و چهره‌های علمی شهر بوشهر تقدیر می کنیم .
شهردار بوشهر  با تقدیر از همه تلاش های صورت گرفته  در بهتر برگزار شدن  برنامه هفته نکوداشت روز بوشهر، گفت: امید داریم برنامه‌های برگزار شده در هفته بوشهر مورد استقبال شهروندان بوشهری قرار گرفته باشد.
رئیس شورای شهر بوشهر بوشهر، گفت: بوشهر شهر گفت و گو، بندر تعامل و مراوده و دوستي و متأثر از فرهنگ و هنر است .

ابوذر دهدار در  ای آیین  اظهار داشت: گفتمان اجتماعي اين بندر فرهنگي و تاريخي با تعامل و رواداري پيوند خورده است و به اصطلاح خودماني خاك ان گيرا شده است.
دهدار بیان داشت: در اين بندر همه صفات نيكو در امتزاج  و در جوار هم دست ياري داده اند و از اين ياوري  و امتزاج ، از اين بده، بستان فرهنگي- اجتماعي ، كثرت ها به وحدتي در زيبايي ظاهر و باطن به سرانجام رسيده است. 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: معماري بوشهر، موسيقي بوشهر، اماكن مقدسه ي باورهاي مختلف در جوار يكديگر ، حضور كنسول گري كشورهاي مختلف ، معاملات تجاري و رفت و امدهاي دريايي و زميني و همسايگي هاي صميمانه و خالصانه ساكنين در كنار يكديگر اين بندر را بندر گفت و گو، شهر فرهنگ و هنر و تجارت و يكي از مدخل هاي جهان متجدد به كشور عزيزمان ايران  كرده است.

دهدار با بیان این که  دكتر خواجه مرد دانش و شخصيت برجسته علمي چهره ماندگار استان بوشهرازفود: همچنين  دكتر عاشوري انسان شايسته و نيكوي استان همسايه كه در طول حضورشان در استان خدمات علمي و فرهنگي شايسته اي را سرانجام بخشيده اند  كه شهروند افتخاري سال ٩٧ استان ما شده اند.

وی ۱۸ اسفند روز بوشهر را بسیار مهم دانست و با اشاره به برگزاری برنامه‌ها و رویدادهای مختلف و متنوع بدین مناسبت تصریح کرد: ملاک انتخاب چهره ماندگار و شهروند افتخاری بوشهر بر اساس خدمات ارزنده فراوان و شخصیت علمی این عزیزان بوده است.
عباس عاشوری نژاد شهروند افتخاری بوشهر در این آیین اظهار داشت: بوشهر با مردمانی با قلب بزرگ همیشه با آغوش باز پذیرای اقوام و فرهنگ‌های مختلف بوده است.
عاشوری نژاد افزود: هیچ جا به اندازه بوشهر ندیدم مردمانی با نگاهی این گونه انسانی میهمان نواز و فرهنگ‌دوست و پذیرای سایر فرهنگ‌ها باشند.

شهروند افتخاری بوشهر بیان داشت: بوشهر شهری بزرگ است، شهر بزرگ شهری نیست که خیابان و اتوبان‌های بزرگ، فرودگاه بین‌المللی و تأسیسات بزرگ و حتی پیشینه بزرگ داشته باشد، بلکه شهر بزرگ شهری است که مردمی بزرگ داشته باشد.
عاشوری نژاد  بیان داشت: شهروندی این شهر برای من و خانواده و فرزندانم افتخاری بزرگ است. جهان بدون بوشهر و مردمانش از هر نجوایی برای من خالی است.
غلامحسین خواجه چهره ماندگار بوشهر دراین آیین، گفت: چهره ماندگار بوشهر بودن برایم افتخار بسیار بزرگی است و امیدوارم همچنان بتوانم به استان بوشهر خدمت کرده و موجب رفع عقب ماندگی‌های احتمالی در بخش علمی باشم.

وی  از شورای شهر بوشهر برای انتخاب چهره‌های علمی و دانشگاهی به عنوان چهره ماندگار و شهروند افتخاری شهر بوشهر تقدیر کرد و گفت: با دور اندیشی در انتخاب نیروهای علمی و دانشگاهی، در سایر پژوهشگران برای علم اندوزی ایجاد انگیزه می‌کنند.
در ادامه با اهدا لوح و تندیس از این دو چهره تجلیل شد.
در این آیین همچنین کتاب بوشهر نامه (دایره المعارف معرفی بوشهر) اثر مشترک محمد صادق سعیدی، امید غضنفر و امید زاهد رونمایی شد.
اجرا موسیقی محلی (نی جفتی) توسط حسین سیاح پور و کنسرت گروه محمد معتمدی از جمله برنامه های این آیین بود.

 

 

 

 

 

منبع عکس/ ایرنا

منبع: