مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر خبر داد:
آغازبه کار نخستین مسابقات آزاد مهارت انیمیشن کشور در بوشهر
پیغام: مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: نخستین دوره مسابقات آزاد مهارت انیمیشن و موشن گرافیک کشور امروز در بوشهر آغاز به کار کرد.
كدخبر: 107783
1397/12/19

به گزارش«پیغام» به نقل از روابط عمومی؛ عبدالمجید دراهکی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین دوره مسابقات آزاد مهارت انیمیشن و موشن گرافیک کشور به مدت دو روز در دو بخش حضوری و غیر حضوری برگزار می‌شود که در بخش حضوری ۱۹ شرکت کننده از هفت استان شرکت کرده‌اند.

 وی افزود: رقابت حضوری تا ساعت ۲۱ امروز ادامه دارد و پس از آن داوری آثار شروع می‌شود.

وی با اشاره به همکاری هفت داور برای قضاوت فعالیت‌های شرکت کنندگان، ادامه داد: در بخش غیرحضوری نیز ۱۷ اثر به دستمان رسیده است که داوران دیروز آن‌ها را بررسی کرده‌اند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر بیان کرد: فردا آیین پایانی برگزار و از برگزیدگان تجلیل می‌شود.

دراهکی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی به ویژه نیروهای مستقر در دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری بوشهر در برگزاری این مسابقات، گفت: با توجه به اینکه نخستین دوره مسابقات را برگزار می‌کنیم و فعالیت‌های انیمیشن و موشن گرافیک هم در کشورمان سابقه زیادی ندارد، میزان استقبال کم بوده است.

وی گفت: بازدید از روند برگزاری این مسابقات برای عموم آزاد بوده و علاقه‌مندان به این حوزه می‌توانند از روند برگزاری این مسابقات دیدن کنند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر هدف از برگزاری مسابقات آزاد مهارتی را ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی در کشور، جلب نظر بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و صنوف به افزایش مهارت شاغلان و توسعه همکاری آن‌ها با بخش‌های آموزشی، ایجاد فرصت برای تبادل تجارب حرفه‌ای بین شاغلان و بنگاه‌های اقتصادی و شناسایی کمبود‌های موجود در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای شاغلان و برنامه ریزی برای برطرف شدن آنها، به هنگام سازی دانش و توانایی شاغلان، شناسایی نخبگان و استادکاران مهارتی عنوان کرد.

منبع: