استاندار بوشهر درنشست با خبرنگاران مطرح کرد:
مجوز 125 هزارمتر مکعب آب شیرین کن دراستان گرفته شد/ پروژه‌ای که اعتبار آن تخصیص نیافته، اجرا نمی کنیم
پیغام: استاندار بوشهرگفت: برای اجرای 125 هزار مترمکعب آب شیرین کن دراستان مجوزلازم گرفته شده است.
كدخبر: 107794
1397/12/20

به گزارش «پیغام» عبدالکریم گرواند در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در یک سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه اتحاد و انسجام در کشور و استان شاهد بوده‌ایم و امیدواریم با این شرایط به وجود آمده مسیرتوسعه استان در یک فضای خوبی تداوم پیدا کند.

وی با بیان این که درسه بخش سیاسی ،امنیتی واجتماعی، عمرانی و اقتصادی اقدامات خوبی صورت گرفته است،گفت: قبل ازاستقرار دولت اول روحانی 12 سمن در استان وجود داشت اما  پس از روی کارآمدن دولت یازدهم و دوزادهم این تعداد به 209 سمن  دراستان رسیده و فعالیت خود را شروع کرده اند که 84 مورد مربوط به تصدی بنده در استانداری بوشهر بوده است.

وی با اشاره به این که خانه احزاب در استان با حضور تشکل های سیاسی،اعم ازاصولگرایان، اصلاح طلبان و اعتدالیون دراستان راه اندازی شده است، افزود: امیدوارم با افتتاح خانه احزاب فضایی ایجاد شود که احزاب سیاسی بر اساس چارچوبی که خانه های احزاب  بر اساس آن در کشور شکل گرفته در کنار هم نفش پررنگی در انتخابات داشته باشند.

افزایش 14.5 درصدی انتصاب بانوان درمناصب دولتی

گرواند درادامه استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان در دولت تدبیر و امید را ضروری دانست و اظهارداشت: درزمان تصدی بنده برمدیریت استان، میزان مشارکت بانوان در رده های میانی و پایه از 6 درصد به  14.5 درصد رسیده است.

وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال روستایی وعشایری سخن گفت و بیان داشت: اشتغال در روستاها یکی از منابعی است که دولت در جهت پایدار شدن مردم  در روستاها وتبدیل روستاها به کانون توسعه و تولید در دستور کار قرار داده است، استان بوشهردر حوزه جذب اعتبارات دراین حوزه در رتبه دوم کشور قرار دارد.

گراوند افزود: سهم اعتبارات استان بوشهر در حوزه اشتغال روستایی 115 میلیارد و 800 میلیون  تومان در مرحله اول برای اجرای 884 طرح تعیین شده بوده که از این میزان 156 میلیارد تومان  نیز جذب شده است.

رتبه 17 استان  در بخش رونق تولید

وی خاطر نشان کرد: در بخش رونق تولید 65 طرح در سامانه ثبت نام شده است و ازاین میزان 28 طرح در کارگروه  تصویب شده وبه 25 طرح اعتبار پرداخت شده است، در مجموع 64 میلیارد تومان اعتبار در این بخش پرداخت شده است و استان بوشهر دررتبه 17 قرار دارد.

گراوند بیان داشت: در بخش نوسازی و بهسازی 28 طرح ثبت نام شده و به  23 طرح اعتبارلازم پرداخت شده است، رتبه استان بوشهر در بخش نوسازی و بهسازی در کشور پنجم است.

7700 هکتار آبیاری نوین در استان اجرا شده است

استاندار بوشهربا بیان این که در زمینه کشاورزی میانگین آبیاری نوین دراستان بوشهر یک هزارو 574 هکتار در برنامه پنجم توسعه بوده است، گفت: ازسال گذشته و اززمانی که مدیریت این بخش به ما محول شد  به اندازه پنج سال کار انجام شده است و اکنون 7700 هکتارآبیاری نوین دراستان اجرا شده است.

وی با اشاره به این که عملیات اجرایی پروژه راه آهن بوشهر شروع شده است، گفت: پروژه راه آهن بوشهر – فارس که بیش ازاین 250 کیلومتر مصوب شده بود، درسال جاری با پیگیری های صورت گرفته طول مسیر پروژه به 450 کیلومتر در شورای اقتصاد افزایش یافته  در شورای اقتصاد به تصویب رسید  و به طور رسمی به دستگاه ها ابلاغ شد.

ظرفیت شیرین سازی آب دریا دراستان20 هزارمترمکعب است

استاندار بوشهر درخصوص تامین آب استان بوشهر گفت: ظرفیت شیرین سازی آب دریا دراستان بوشهر20 هزارمترمکعب است که 10هزارمترمکعب در بوشهر و10 هزارمترمکعب در شهرستان کنگان  تامین شده و با تلاش های صورت گرفته، برای اجرای 125 هزارمتر مکعب آب شیرین کن دراستان مجوزهای لازم  گرفته شده است.

وی با اشاره به این که برای تامین پایداری منابع آب چهارسد دراستان احداث می شود، گفت: سد دالکی، دشت پلنگ، خاییز و سد باغان از پروژه های مهم استان هستند که بهره برداری ازآنها نقش مهمی در تقویت منابع زیرزمینی، کنترل روان آبها، مهار سیلاب و تقویت سفره های زیرزمینی دارد.

افزایش 110 درصدی پروژه های عمرانی در استان

گراوند با بیان این که تکمیل پروژه های نیمه تمام دراستان درالویت است، اضافه کرد: هر پروژه‌ای را که خواستیم کلنگ بزنیم تا اعتبارات آن تخصیص نیافته باشد، آن را آغاز نمی‌کنیم؛ مگر اینکه اعتبارات آن تأمین شود و بدانیم که می‌توانیم آن را افتتاح کنیم.

وی در ادامه افزود: با وجود همه تنگناهای مالی پروژه های عمرانی افتتاح شده در سال جاری در استان1۱۰ درصد رشد داشته است، امیدورایم با تلاش‌های صورت گرفته شاهد افزایش قابل توجه پروژه‌ها دراستان باشیم.

احداث 14حلقه چاه  برای تامین آب در دشتستان

گراوند ازاحداث 14حلقه چاه  برای تامین آب در دشتستان خبر داد و بیان داشت: برای اصلاح شبکه آب استان اکیپ هایی به عنوان معین ازاستان های همجوار دراصلاح شبکه آبرسانی استان بوشهر را همراهی خواهند کرد.

 توزیع آگهی ها دراستان عادلانه باشد

استاندار بوشهر درخصوص توزیع عادلانه آگهی ها بین نشریات استان خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گفت:همه دستگاه اجرایی استان باید برای چاپ آگهی هایشان از طریق اداره ارشاد اقدام کنند تا به صورت عالانه توزیع  شود،هیچ دستگاه اداری حق ندارد خارج از ضابطه اقدام کند، در صورت مشاهده، با آن دستگاه برخورد خواهد شد.

استاندار بوشهر از سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به این استان خبر داد و گفت: مردم بوشهردر سفر رئیس جمهور به استان خبرهای خوبی در حوزه‌های توسعه ای، اقتصادی و اشتغال خواهند شنید که در روند توسعه استان موثراست.

 


 

منبع: