برای نخستین بار، گاز از زیر بستر دریا به جزیره شیف انتقال یافت
پیغام: همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر به منظور افتتاح طرح‌های توسعه فازهای 13 و 24- 22 پارس جنوبی در عسلویه، پروژه گازرسانی به جزیره شیف از طریق عبور خط لوله از زیر بستر دریا به روشHDD نیز که برای نخستین بار درصنعت گاز کشور انجام شده امروز با دستور دکتر روحانی به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس بهره برداری می شود.
كدخبر: 107862
1397/12/26

به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سعید مومنی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: علاوه بر گازرسانی به جزیره شیف در استان بوشهر، طرح گازرسانی به کمپ صدف و مروارید نیروگاه اتمی بوشهر نیز به بهره برداری خواهد رسید.

وی هزینه گازرسانی به پروژه های یادشده را حدود 11 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از این طرح ها 1800 خانوار از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

مومنی طول خط لوله انتقال گاز به جزیره شیف را 2.5 کیلومتر اعلام کرد و گفت: برای گازرسانی به جزیره شیف و کمپ صدف و مروارید نیروگاه اتمی استان بوشهر، 21 کیلومتر خط تغذیه، بیش از 25 کیلومتر شبکه به همراه یک ایستگاه TBS نیز در مدت 7 ماه ساخته و آماده بهره برداری شده است.

جزیره شیف جزیره‌ای ماسه‌ای در شمال بندر بوشهر در منتهی الیه تالاب حله است که از بهم پیوستن آب رودخانه شاپور و دالکی بوجودآمده و در 12 کیلومتری شمال غربی شهرستان بوشهر و در 6 کیلومتری شمال بندر بوشهر واقع است. این جزیره از سال 1388 با احداث جاده از جزیره صدرا به خشکی راه دارد.

منبع: