معاون سازمان صنعت،معدن وتجارت استان :
با 955 متخلف صنفی در استان بوشهر برخورد قانونی شده است
معاون نظارت بازرسی و حمایت ازحقوق مصرف کننده سازمان صنعت،معدن وتجارت استان بوشهر گفت: در طول سال 97 تعداد66 هزارو 830 مورد بازرسی ازاصناف استان بمنظور پایش بازار کالاو خدمات در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان انجام گرفته است.
كدخبر: 108060
1398/01/24

به گزارش «پیغام»به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر؛رضا جمالی  افزود: از مجموع 66 هزار و 860 مورد بازرسی صورت گرفته تعداد 3 هزار و 675 مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف صنفی به ارزش 443 میلیارد و337 میلیون و 526 هزار ریال جهت سیرمراحل قانونی به تعیرات حکومتی ارسال شده است.

جمالی با اشاره به اقدامات صورت گرفته ازسوی این سازمان تصریح کرد: بازرسی روزانه از سطح عرضه کالا و خدمات، گشت های مشترک بازرسی با حضور دستگاههای نظارتی مرتبط، رسیدگی و بررسی به شکایات مردمی  از جمله فعالیت هایی هستند که درراستای جلوگیری از عدم رعایت حقوق مصرف کنندگان می باشد.

وی عنوان کرد: تعداد 5هزارو 965 موردگزارش در بخش ستاد خبری رسیدگی به شکایات مردمی این سازمان در سال 97 واصل گردیده که ازاین مجموع تعداد 2511 مورد آن قابل پیگیری بوده که پس از نتایج بازرسی های بعمل آمده تعداد 955مورد بعنوان متخلف صنفی شناسایی و برخورد قانونی شده است.

معاونت نظارت بازرسی و حمایت ازحقوق مصرف کننده سازمان صنعت،معدن وتجارت استان با جدیت هر چه تمام و با استفاده ازابزارهای متعدد نظیر؛ گشت های مشرک بازرسی،بازرسی روزانه از بازار، پایش قیمت ها، سامانه دریافت شکایات مردمی،استفاده از بازرسان افتخاری،تشکیل جلسات مختلف با دستگاههای اجرایی مرتبط و غیره در تلاش است تا برخی از مشکلات موجود در بازاررا مرتفع و آرامش نسبی را برای مصرف کنندگان کالا و خدمات فراهم سازد.

معاون سازمان صنعت،معدن  وتجارت استان از شهروندان گرامی خواست؛در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گران فروشی، کم فروشی و تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب و ... را بصورت حضوری یا تلفنی از طریق شماره تلفن 124 واحد رسیدگی به شکایات مردمی گزارش نمایند.

منبع: