مرغداری های بوشهرنیاز بازار را تامین کنند
پیغام: استاندار بوشهر گفت: مرغداری‌های دریافت کننده نهاده‌های دامی باید گوشت مرغ مورد تعهد را با قیمت دولتی برای عرضه در بازار این استان تامین کنند.
كدخبر: 108085
1398/01/25

به گزارش «پیغام» به نقل از ایرنا، عبدالکریم گراوند شنبه شب در نشست کارگروه تنظیم بازار استان بوشهر افزود: در این زمینه با هدف کنترل قیمت مرغ در بازار و تحویل با قیمت تعیین شده باید مرغداری های متخلف براساس قانون تعیین تکلیف شود.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم اقلام پرمصرف مردم شامل گوشت مرغ، قرمز، برنج، شکر، روغن و دیگر کالاهای موردنیاز مردم تامین و برای توزیع ذخیره سازی شود.
گراوند ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت، 25 قلم کالا در فهرست کالاهای مشمول دریافت ارز 42 هزار ریالی قرار گرفته‌ که در این زمینه پیگیری برای دریافت سهیمه استان ضرورت دارد.

استاندار بوشهر گفت: همچنین تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان از طریق تعاونی‌های کارکنان و نمایشگاه ویژه این ماه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: نمایشگاه ماه مبارک رمضان با هدف عرضه کالاها و اقلام اساسی پر مصرف و مورد نیاز با همکاری اصناف باید دایر شود.

گراوند افزود: برای برخی کالاها از جمله لاستیک خودروهای سنگین و کالاهای مورد نیاز مردم در بازار که در سازمان اموال تملیکی نگهداری می‌شود باید در زمینه توزیع آن با قیمت مصوب تصمیم‌ گیری شود.

وی یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی های انجام شده و از جمله اختصاص 14 میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی پیش بینی شده وضعیت قیمت کالاها دارای ثبات ‌شود.

گراوند در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: بوشهر یکی از تولید کنندگان گوجه فرنگی است از این رو قیمت این محصول در استان باید نسبت به دیگر نقاط کشور از وضعیت مناسب و مطلوب‌تری برخوردار باشد.

استاندار بوشهر با اشاره به آغاز برداشت گندم و خرید این محصول از کشاورزان گفت: در خرید گندم از کشاورزان باید پرداختی ها بموقع صورت گیرد تا زمینه رضایت مندی و حل مشکلات آنان فراهم شود.

منبع: