مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر:
برگزاری 146 برنامه بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در استان بوشهر
پیغام: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: 146 ویژه‌برنامه برای بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در این استان پیش بینی شده است.
كدخبر: 108113
1398/01/26

به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومی این اداره کل، فاطمه کرم‌ پور در نشست برنامه‌ریزی روز ملی خلیج فارس افزود: در شهر بوشهر چهار شب برنامه‌های این مناسبت در چهار مکان میدان تشریفات، پارک شورا، کافه حاج رئیس و کافه هنر اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: در دهم اردیبهشت‌ماه نیز یک برنامه نمادین و رزمایشی در صبح برگزار و در شب اختتامیه برنامه‌های مختلف و متنوعی اجرایی می‌شود.

کرم پور اظهار داشت: نواختن زنگ خلیج فارس در همه مدارس استان،رونمایی از یادمان روز ملی خلیج فارس، برنامه‌های سلسله‌وار در میدان تشریفات از جمله تجمع افراد، حرکت شناورها، سرود حماسی، حرکت نمادین دوچرخه‌سواران و دوندگان، رژه اسب ‌سواران و تجلیل از خانواده های شهید از برنامه صبح روز دهم اردیبهشت در بوشهر است.

وی ادامه داد: کارگاه خوشنویسی، هنرهای تجسمی، ساخت دمام، ایستگاه عکاسی، نقاشی کودکان و اجرای موسیقی محلی و رونمایی از 2 کتاب به مناسبت روز ملی خلیج فارس از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای بزرگداشت این مناسبت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یادآور شد: تلاش شد امسال این آمادگی ایجاد شود که هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند ولی به دلیل فرصت اندک بیشتر آثارهای تولید قبل به این جشنواره ارسال شده است.

وی اظهار داشت: تلاش می‌شود که امسال در زمان مناسب دبیرخانه جشنواره فعال و حمایت‌های لازم صورت گیرد تا شاهد تولید محتوای مناسبی برای این جشنواره باشیم.

کرم پور تاکید کرد: برنامه های بزرگداشت روز ملی خلیج فارس نباید به یک هفته ختم شود بلکه باید در تمام طول سال جاری باشد.

وی افزود: در این راستا در هر فصل می توان برنامه هایی مانند همایش های علمی پژوهشی با محوریت دانشگاه ها و همچنین جشنواره هایی برگزار کرد که جمع بندی آنها در روز ملی خلیج فارس صورت گیرد.

 

منبع: