فرماندار دیر :
اولویت نخست سرمایه گذاری پرورش میگو با بومی ها است
پیغام: فرماندار دیر گفت: اولویت نخست سرمایه گذاری پرورش میگو دراین شهرستان واگذاری اراضی به افراد بومی منطقه است.
كدخبر: 108141
1398/01/27

به گزارش «پیغام» به نقل از ایرنا، کریم علی حسنی در جلسه بررسی مشکلات اراضی پرورش میگو دیر افزود: این شهرستان ظرفیت بسیار خوبی برای طرح پرورش میگو دارد و تصمیم داریم سرمایه گذاری در این شهرستان دریا محور باشد.

وی اضافه کرد: با رعایت قانون و مقررات، اولویت سرمایه گذاری در طرح پرورش میگو با افراد بومی منطقه خواهد بود و جای هیچ گونه نگرانی برای مردم نیست.

مدیر کل شیلات استان بوشهر گفت: هم اکنون فضا و امکانات برای سرمایه گذاری در بخش پرورش میگو در استان فراهم شده است.

عباسعلی زنده بودی افزود: مالکان اراضی برای اجرای طرح پرورش میگو باید با شیلات همکاری کنند تا این طرح در شهرستان دیر بخوبی اجرا شود.

وی گفت: هدف از ایننشست همکاری مردم با شیلات برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه است.

رئیس شیلات بندردیر گفت: در محدودهروستاهای جبرانی، گزنگ و دمیگز شهرستان دیر 785 هکتار زمین برای طرح پرورش میگو جانمایی شده است که بخشی از اراضی معارض دارد و باید مشکل آنان برطرف شود.

عقیل امینی افزود: تصمیم داریم که اراضی درقالب مساحت 2 هکتاری به متقاضیان بومی منطقه واگذار شود.
در ادامه این نشست یکی از نمایندگان صاحبان زمین در محدوده طرح پرورش میگو گفت: اراضی ما در محدوده پرورش میگو در غرب شهر دیر قرارگرفته و باید به خودمان واگذار شود.

محمد ابراهیمی افزود: مردم شهرستان توان انجام کار تولید پرورش میگو دارند و واگذاری این اراضی به افراد غیر بومی جفا در حق مردم منطقه است.

وی گفت: مکاتبه زیادی درزمینه واگذاری اراضی به مالکان برای سرمایه گذاری در طرح پرورش میگو شده ولی تاکنون نتیجه ای در بر نداشته است.

وی ادامه داد: همه ما مالکان زمین در محدوده طرح پرورش میگو با شیلات همکاری خواهیم کرد و شیلات باید حق واگذاری این اراضی برای مالکان که افراد بومی منطقه هستند، را به رسمیت بشناسد.

منبع: