بارش‌های سیل‌آسا در اردیبهشت دروغ است
در پی انتشار اخباری مبنی بر وقوع سیل در اریبهشت‌ماه در بیشتر مناطق کشور، مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، این خبر را مردود دانست و گفت: تا دو هفته بعد انتظار بارش سنگینی در ایران نداریم.
كدخبر: 108147
1398/01/27

پیغام: در پی انتشار اخباری مبنی بر وقوع سیل در اریبهشت‌ماه در بیشتر مناطق کشور، مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، این خبر را مردود دانست و گفت: تا دو هفته بعد انتظار بارش سنگینی در ایران نداریم.

به گزارش «پیغام»؛در فضای مجازی خبری در مورد اینکه در اردیبهشت‌ماه بارش‌های سنگین و سیل‌آسا بیشتر مناطق کشور را در برمی‌گیرد و شرایط خطرناکی را برای کشور رقم می‌زند، دست به دست می‌شود، در این باره احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: این خبر به هیچ وجه صحت ندارد و متاسفانه در چنین شرایطی برخی افراد قصد دارند با پخش این اخبار دروغین با روان مردم بازی کنند.

وی ادامه داد: این ادعا که در دهه اول اردیبهشت‌ماه بارش‌های سیل‌آسا خواهیم داشت، اصلاً صحت ندارد و تا دو هفته بعد «بارش سنگینی» در ایران نداریم و هیچ خطری متوجه مردم نیست.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در پاسخ به این پرسش که دوره فعالیت سامانه بعدی بارشی چه زمانی خواهد بود، گفت: هفته بعد یک سامانه فعال خواهد بود که انتظار بارش‌های سنگینی از آن نداریم البته اطلاعات دقیق‌تر طی روزهای آینده منتشر می‌شود.

منبع: