ممانعت از فعالیت مسافرکش‌های شخصی باعث ایجاد اختلال در جابه جایی مردم می شود
پیغام: عضو شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری بوشهر باید از سوی شهرداری مورد توجه جدی قرار گیرد.
كدخبر: 108149
1398/01/27

به گزارش«پیغام» به نقل از ایرنا، کیوان هاشم‌ زاده در نشست علنی شورای شهر بوشهر افزود: در این حوزه یکی از مهمترین نقدها، وجود مسافرکش‌های شخصی فراوان در سطح شهر بوشهر است که این مهم از دو وجه به عنوان فرصت و تهدید قابل بررسی است.

وی بیان کرد: اقدام به مسافرکشی بدون مجوز از یک منظر تهدیدی برای امنیت مردم و از طرف دیگر ممانعت از فعالیت مسافرکش‌های شخصی ایجاد کننده اختلال در جابه جایی مردم است.

هاشم‌زاده تاکید کرد: تا زمانی که ناوگان فرسوده شهری نوسازی نشود و به اندازه کافی تاکسی در شهر نباشد چاره‌ای نداریم که از هرگونه فشار روی مسافرکش‌های شخصی جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: تاکسی‌های شهر بوشهر درزمینه تامین وسائل یدکی مشکل دارند که باید راهکارهایی اندیشه شود تا با تامین قطعات، باری از دوش رانندگان تاکسی برداشته شود.

هاشم زاده بیان کرد: اگر تاکسی به اندازه کافی در شهر وجود داشته باشد و به سمت نوسازی برود ممانعت از فعالیت تاکسی‌های شخصی کار سختی نخواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر نیز با تاکید بر جلوگیری از مسافرکش‌های بدون مجوز افزود: براساس قانون ممانعت از فعالیت مسافرکش‌های شخصی در حیطه وظایف پلیس است.

ابوذر دهدار افزود: در کنار نوسازی سیستم حمل و نقل شهری در بخش تاکسی‌های شهری، نیاز است در شورای تامین موضوع مطرح و زمینه جلوگیری از فعالیت مسافرکش‌های شخصی توسط پلیس به همراه هدایت آنها به پارکینگ انجام شود.

وی اظهارداشت: یکی از خواسته‌های تاکسی داران از شهرداری و شورای شهر افزایش کرایه‌ است که هر نوع افزایش قیمت باید در یک چارچوب کارشناسی انجام شود.

دهدار گفت: نیاز است برای رفع مشکلات تاکسی‌های شهری،گام‌های اساسی برداشته شود که البته شورا و شهرداری خود را در این زمینه مسئول می‌دانند.

منبع: