شهردار بوشهر:
دنبال ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری بوشهر هستیم
پیغام: شهردار بندر بوشهر خواستار مدیریت، کنترل و کاهش هزینه‌ها در شهرداری بوشهر شد و گفت: دنبال ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری بوشهر هستیم.
كدخبر: 108159
1398/01/27

به گزارش «پیغام» به نقل از مهر، سید نورالدین امیری صبح سه‌شنبه در نشست بررسی راهکارهای درآمدی سال ۹۸ شهرداری اظهار داشت: تلاش داریم تا بخش عمده‌ای از درآمدهای شهرداری را از طریق سرمایه گذاری و درآمدهای پایدار فراهم کنیم.

وی بیان کرد: روش‌های متعدد و متنوعی برای نیل به اعتماد پایدار شهروندان به مدیران شهری و افزایش مشارکت شهروندان وجود دارد، اما مهمترین آنها رعایت بایسته‌ها و ایفای نقش خلاقیت از سوی شهرداری برای تأمین هزینه‌های شهر است.

امیری با تاکید بر ارائه هر چه بهتر و بیشتر خدمات به همشهریان اظهار داشت: از آن جایی که منبع اصلی درآمد شهرداری‌ها عوارض‌های دریافتی از شهروندان است، شهرداری‌ها موظف به ایجاد رضایت در شهروندان و تلاش برای بهبود روابط و ایجاد شیوه‌های نوین در ارائه خدمات به مردم هستند.

شهردار بندر بوشهر با اشاره به اهمیت رسیدگی با دقت و نظارت بر درآمد، خواستار مدیریت، کنترل و کاهش هزینه‌ها توسط مجموعه همکاران در بخش‌های مختلف شهرداری شد.

وی افزود: مدیریت بر هزینه‌ها، خود نوعی درآمد است چرا که هزینه‌های به دست آمده در پروژه‌های دیگر که برای عمران و آبادانی شهرمان صورت می‌گیرد دیده خواهد شد.

تشریح راهکارهای پیشنهادی

مدیر اداره درآمد و نوسازی شهرداری بندر بوشهر نیز اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه که بر عملکرد و اهداف همه سازمان‌های دولتی و غیر دولتی سایه افکنده و شهرداری بندر بوشهر نیز از این قاعده مستثنی نیست، در صورت عدم برنامه ریزی دقیق در کنترل هزینه و همچنین عدم پیگیری مستمر درآمدهای غیرفعال و فعال در آینده نه چندان دور، اهداف سازمانی مندرج در بودجه این شهرداری با مشکل روبرو می‌شود.

مهدی رایانی افزود: شایسته است تمامی همکاران در حوزه‌های مختلف شهرداری با همکاری و تعهد بیشتر نسبت به اجرایی شدن موضوع تعامل داشته باشند.

وی ادامه داد: راهکارهای پیشنهادی در این زمینه شامل تهیه بانک اطلاعاتی درآمدی، پیگیری و اخذ مصوبه جهت احداث مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین به عنوان عوارض پایدار و پیگیری در خصوص سهم شهرداری در وصول جرایم رانندگی با توجه به اجرای پروژه پایش تصویری است.

رایانی با اشاره به تعیین تکلیف اجرای پروژه ممیزی املاک برای بخش جنوبی افزود: از دیگر راهکارها ایجاد شبکه ارتباطی با اداره کل امور مالیاتی استان بوشهر در پاسخ استعلام به درخواست‌های مودیان مخصوصاً املاک موجود در بافت جنوبی است.

وی اختصاص نیروی خبره برای پیگیری درآمدها به خصوص سهم عوارض متمرکز مالیات بر ارزش افزوده از طریق وزارت کشور را از دیگر راهکارها برشمرد و ادامه داد: تعریف و راه اندازی سیستم قراردادهای درآمدی به عنوان بانک اطلاعاتی و نظارت بیشتر بر وضعیت وصولی و توزیع فیش‌های نوسازی و عمران شهری و تعریف کارگروه مختص موضوع با همکاری اداره پست از دیگر راهکارها است.

رایانی از تعیین تکلیف قراردادهای درآمدی که پایان یافته و در انتظار مصوبه شورا یا ابلاغ قرارداد هستند، تعیین تکلیف و برنامه ریزی و تعریف طرح جامع برای دهکده گردشگری و ایجاد ناحیه مختص آن محدوده برای ایجاد کدهای درآمدی پایدار و برون سپاری وظایف برداشت پلاک‌های سطح شهر از دیگر راهکارها نام برد.

وی خاطرنشان کرد: برون سپاری پیگیری سهم ۵ درصد بلیط موضوع ماده ۴۳ و ۴۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده شرکت‌های هواپیمایی توسط شرکت‌های خدمات قضائی و اختصاص نیروی شهرساز مختص کارشناسی ساختمان‌های دارای تخلف و سیستمی کردن محاسبات دستی و برنامه ریزی برای اجرایی شدن انعقاد قرارداد کاربری‌های موقت و پیگیری و اخذ مصوبه برای واگذاری وصول عوارض سالیانه خودرو به دفاتر پیشخوان از دیگر راهکارها است.

منبع: