نماینده مردم دیر و کنگان در مجلس:
جوانان بوشهری با معضل بزرگ «بیکاری» دست به گریبان هستند
پیغام: نماینده مردم دیر و کنگان در مجلس گفت: صید ترال یکی از مصادیق ظلم به مردم استان بوشهر است که با تلاش مردم و سپاه با این ظلم برخورد شده است.
كدخبر: 108276
1398/02/02

به گزارش«پیغام» به نقل از ایسنا، وی با تشکر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برخورد با صید غیرقانونی و صید ترال در خلیج فارس، گفت: انتظار دارم با توجه به تاثیری که صیدهای غیرقانونی در معیشت مردم به ویژه ساحل‌نشینان دارد این برخورد با جدیت بیشتری استمرار داشته باشد.
نماینده مردم دیر و کنگان در مجلس، اشتغال را بزرگترین چالش استان نفت‌خیز و گازخیز بوشهر دانست و افزود: با وجودی که مجموعه تاسیسات عظیم نفت، گاز، پالایشگاه و پتروشیمی را در اختیار داریم جوانان بوشهری با معضل بزرگ «بیکاری» دست به گریبان هستند.
وی با بیان این که با توجه به برنامه ششم توسعه باید برای رفع معضل بیکاری در استان تلاش شود،افزود: سفر رییس‌جمهور به استان بوشهر آثار خوبی به دنبال داشت. یکی از این دستاوردها تعیین تکلیف معضل آلودگی عسلویه در مناطق پیرامونی این شهرستان بود که امیدوارم هر چه زودتر این مصوبه ابلاغ و اجرایی شود.
الماسی تامین آب شرب بهداشتی را یکی ازدغدغه مردم جنوب استان عنوان کرد و بیان داشت: در این زمینه هر چند گامهایی برداشته شده است اما همچنان با این معضل روبرو هستیم و پروژه آب شیرین‌کن‌ها در چهار شهرستان جنوب استان به کندی در جریان است از وزارت نیرو می‌خواهم با تامین بودجه به این پروژه‌ها توجه ویژه‌تری داشته باشد.
الماسی از اختصاص بسته ویژه حمایتی ۶۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه زیرساختهای آموزشی، راهداری، عمرانی و ورزشی استان بوشهر توسط توسط وزارت نفت سخن گفت و افزود: بخشی از این بودجه تامین شد اما بقیه آن همچنان منتظر تامین بودجه است و مدیران استانی و وزارت نفت باید به این مسئله توجه جدی داشته باشند.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس خواستار صدور دستور ویژه رییس‌جمهور برای اجرایی شدن پروژه احداث اسکله کنگان و همچنین اجرای پروژه توسعه اسکله عسلویه شد.

منبع: