رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریانوردی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:
جستجوی برای نجات ۴ خدمه لنج غرق شده درخلیج فارس ادامه دارد
پیغام: رییس اداره ایمنی و حفاظت دریانوردی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهرگفت: جستجو برای یافتن و نجات ۴ خدمه شناوری که ساعت ۹,۳۰دقیقه روز سه شنبه در آب های سرزمینی خلیج فارس واژگون شده بود توسط این اداره کل ادامه دارد.
كدخبر: 108296
1398/02/04

به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومی،احسان گلستانی افزود: خبر غرق شدن شناور یاد شده از طریق یک قایق صیادی اطلاع رسانی شد که بلافاصله شناور ناجی ۱۸ از بندر عسلویه به محل حادثه اعزام شد.

وی یادآور شد: بدلیل مواج و طوفانی بودن دریا شناور ناجی۱۸ لنج غرق شده را با فاصله زیاد از موقعیت واژگونی پیداکرد و ۲ نفر از خدمه در شرایط جسمانی نامساعد را از روی بدنه آن نجات داد.

رییس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: این لنج دارای شش خدمه بوده که چهار  نفر از آنها هنگام واژگونی در دریا سقوط کرده و خبری از آنها در دست نیست.

گلستانی اضافه کرد: روز گذشته شدت باد ۴۰ گره دریایی بود که امکان اعزام بالگرد برای جستجو هوایی به موقعیت یادشده و نجات افراد مفقودی میسر نشد.

وی گفت: کماکان جستجو توسط شناور ناجی ۱۸ جهت یافتن  چهار خدمه موتور لنج باری ادامه دارد، همچنین  با پیگیری از طریق ستاد مدیریت بحران و با همکاری شرکت نفت و گاز پارس و فرمانداری عسلویه یک فروند بالگرد شرکت نفت و گاز پارس به منطقه اعزام شده است.

احسان گلستانی عنوان کرد: لنج غرق شده از دبی به سمت بندر نخل تقی در حرکت بوده که در ۵۰ مایلی ( حدود ۹۲ کیلومتری) ساحل عسلویه  و در نزدیکی سکوهای نفتی بر اثر طوفانی بودن دریا غرق شده است.

منبع: